رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
yegane@27

علت بواسیر در دختر مجرد و نوجوانان

پست های پیشنهاد شده

بواسیر یا همان هموروئید،بیماری یا عارضه‌ای به شدت رایج است،که در سال‌های اخیر به سبب تغییر سبک زندگی افراد جامعه و کم تحرکی نرخ ابتلا به آن به شدت رو به رشد است. این بیماری  هم در مردان و زنان مشاهده میشود و در هر سنی امکان ابتلا به آن وجود دارد اما آمارها و تجربیات نشان داده است زنان بیشتر از مردان افراد مسن بیشتر از جوانان به هموروئید مبتلا می‌شوند. بنابراین خطر ابتلا به بواسیر در دختران مجرد و نوجوانان نیز وجود دارد.

بواسیر یا هموروئید در دختر مجرد
بیماری بواسیرمتورم شدن گشاد شدن یا اتساع دیواره سیاهرگ‌های مقعد است. هموروئیدها شبکه از سیاهرگ‌ها هستند که در اثر اعمال فشار متورم شده و شبیه به زائده گوشتی مشاهده می‌شود. اگر سیاهرگ‌های داخل مقعدی متورم شوند، این بیماری از نوع هموروئید داخلی است،و در صورتی که سیاهرگ‌های خارج از مقعد متورم شوند، هموروئید خارجی است. انواع این بیماری علائم و درمان مشابهی دارند اما شناسایی دقیق آنها بسیار اهمیت دارد بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک ها کلیک کنید.

علت بواسیر در دختر مجرد
علت بواسیر در دختر مجردspacer.png
همانطور که اشاره کردیم هر شرایط و مشکلی که باعث تحت فشار قرار گرفتن عروق مقعدی شود، می‌تواند علت بواسیر در دختر مجرد باشد. از مهمترین علل هموروئید در دختران مجرد می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم؛

یبوست مهم‌ترین علت بواسیر در دختر مجرد
یبوست یا همان دفع مدفوع به سختی باعث می‌شود،بیمار برای دفع مدفوع فشار زیادی را بر وریدهای مقعد و راست شده اعمال کند،بنابراین در نتیجه این شرایط هموروئید ایجاد می‌شود. با مصرف خوراکی‌هایی که حاوی فیبر هستند مثل انواع میوه‌ها و سبزیجات تازه و غلات می‌توان از یبوست جلوگیری کرد.

در صورتی که یبوست بعد از گذشت دو هفته با تغییر رژیم غذایی درمان نشد لازم است با پزشک در مورد علت بیماری و روش‌های درمان آن مشورت کنید.

رابطه مقعدی
یکی دیگر از علل رایج ابتلا به این بیماری برقراری رابطه جنسی مقعدی است. خوب است بدانید مقعد و راستوده ناحیه به شدت حساس هستند و نباید از مقعد را به عنوان عضو جنسی برقراری رابطه مقعدی می‌تواند عروق این ناحیه را تحت فشار قرار دهد و در نتیجه آن بیماری هموروئید ایجاد شود. با حذف رابطه مقعدی می‌توان از این بیماری جلوگیری کرد.

بی تحرکی
یکی دیگر از دلایل این بیماری بی تحرکی است نشستن زیاد می تواند فشار زیادی را بر عروق ناحیه وارد کرده و عامل ایجاد این بیماری باشد. اگر به سبب شغل خود مجبور هستید مدت طولانی از روز را بنشینید حداقل هر یک ساعت یکبار از جای خود بلند شده و چند قدم حرکت کنید و یا در ساعت استراحت و و یا صرف ناهار و شام بایستید.

اضافه وزن
یکی دیگر از مواردی که می‌تواند سبب فشار و کشش عروق مقعدی شود بی‌شک اضافه وزن است. وزن اضافه می‌تواند باعث ایجاد هموروئید و یا دیگر بیماری‌ها شود بنابراین در اولین فرصت برای کاهش وزن خود اقدام کنید.

از دیگر عواملی که میتوانند سبب ایجاد هموروئید شود می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم.

اسهال مزمن و مکرر
سابقه خانوادگی ابتلا به بواسیر
سرفه یا عطسه مزمن
جابجایی اشیا سنگین
شرایط پزشکی یا بیماری‌هایی مثل بیماری التهابی روده
اضطراب و استرس
تغییرات هورمونی در دوران قاعدگی 
مصرف برخی داروها مثل داروهای ضد افسردگی
ضعف عضلات کف لگن
افتادگی رکتوم یا رکتوسل 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...