رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
yegane@27

مگس اصطبل، گزنده یا سگی چیست + راهکار دفع

پست های پیشنهاد شده

یکی از حشرات آزار دهنده مگس گزنده (Stomoxys calcitrans)، مگس سگی یا همان مگس طویله است. علت این نام گذاری شاید بزرگتر بودن جثه این حشره در مقایسه با دیگر انواع حشرات مشابه است. این مگس تیره رنگ با خوردن خون پستانداران تغذیه می‌کند. اگر این نوع مگس ها در محیط زندگی و خانه شما حضور دارند، توصیه میکنم، تا انتهای مطلب را با دقت مطالعه نمایید.

ویژگی مگس طویله یا مگس سگی
انداز و طول این مگس حدود 5 تا 11 میلی‌متر است و عرض آن نیز 8 تا 10 میلی‌متر می باشد. این مگس دارای 4 نوار تیره در قسمت بالایی بدن، با لکه های تیره در ناحیه شکم است. همچنین آنها دارای علامت های شطرنجی در بالای شکم هستند.

گاهی اوقات مگس اصطبل با مگس خانگی اشتباه گرفته می شود. مگس اصطبل به راحتی از سایر مگس های خانگی معمولی با پروبوسیس بلند و نوک تیز که در جلوی سر امتداد می یابد، متمایز می شود. هم نر و هم ماده این مگس با سوراخ کردن پوست میزبان و مکیدن خون آنها تغذیه می کنند. گزش آنها معمولا با درد همراه است.

مگس های اصطبل ، که به نام «مگس گزنده» نیز شناخته می شوند، می توانند نیش دردناکی ایجاد کنند. آنها مردم، دام ها، حیوانات خانگی و سایر پستانداران را گاز می گیرند. گزش ممکن است شبیه یک ضربه سوزن به نظر برسد و معمولاً در اطراف مچ پا و قسمت‌های پایینی پا رخ می‌دهد. مگس های اصطبل به دنبال غذای خونی در اصطبل هستند. آنها به یک وعده غذایی خون برای تولید مثل نیاز دارند.

مگس های اصطبل معمولاً در نزدیکی اصطبل ها، نزدیک لانه سگ ها و همچنین در امتداد ساحل یافت می شوند.
از آنجایی که مگس اصطبل در فضولات دام تولید می شود، حذف منبع تولید مثل بهترین روش برای از بین بردن آنها است. سایر مناطق پرورش مانند کاه و مالچ مرطوب و تمام مواد آلی پوسیده را حذف کنید.
مگس های اصطبل ترجیح می دهند در بیرون غذا بخورند و به ندرت در حال تغذیه یا استراحت در داخل خانه یافت می شوند.spacer.png

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...