رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
yegane@27

حشره خون خوار – حشراتی که از خون انسان تغذیه می‌کنند؟

پست های پیشنهاد شده

به حشراتی که خون انسان را می‌مکند و از خون انسان تغذیه می‌کنند، حشرات خون‌خوار گفته می‌شود. برخی از این حشرات برای تولید تخم به این خون نیاز دارند. مکدین خون توسط حشرات آسیب های‌مختلفی را به همراه داشته که علاوه بر تورم و خارش پوست، می تواند سبب انتقال آنواع بیماریها از جمله تب زرد، مالاریا، فیلاریازیس و دنگی شود. به همین دلیل است که پشه ها یکی از کشنده ترین حیوانات جهان محسوب می شوند. در ادامه می توانید با حشرات خون خوار و بهترین راه دفع آنها آشنا شوید :

چه حشرات خون خوار هستند ؟
حشراتی که از خون انسان تغذیه می کنند می توانند آزار غیر قابل تحملی ایجاد کنند. در بسیاری از موارد، ما حتی نمی دانیم که گزیده شده ایم تا زمانی که آنها غذای خود را صرف کرده اند. برخی یک ضد انعقاد را به جریان خون تزریق می کنند تا غذای خود را سریعتر بمکند. دانستن اینکه باید مراقب کدام یک از این موجودات بود کمک می کند. به این ترتیب، ما می‌توانیم گام‌های فعالی برای جلوگیری از گزیدگی قبل از اینکه آنها فرصتی برای شروع پیدا کنند، برداریم.

پشه ها
پشه ها احتمالاً آشناترین حشرات خونخواری هستند که باید با آنها مبارزه کنیم. با این حال، فقط ماده ها گزنده هستند و خون شما پروتئین های مورد نیاز آنها را برای تخم گذاری فراهم می کند. آن احساس خارشی که بعد از گزیدگی دارید، از بزاق دهانی است که او برای جلوگیری از لخته شدن خون شما در هنگام تغذیه، روی پوست میریزد. متأسفانه، همین بزاق، شما را در معرض بسیاری از بیماری ها مانند زیکا، مالاریا و ویروس نیل غربی قرار می دهد.

شپش
بسیاری از انواع مختلف شپش می خواهند به خون شما دسترسی داشته باشند، اما شپش بدن، سر و خرچنگ آنهایی هستند که بیشترین مشکلات را برای انسان ایجاد می کنند. شما می توانید شپش بدن و شپش سر را به دلیل شکل کشیده آنها شناسایی کنید، اما شپش خرچنگ بیشتر شبیه یک خرچنگ است.

این حشرات را می توان با به قرض دادن وسایل آلوده، به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل کرد. شپش های سر و خرچنگ ترجیح می دهند تخم های خود را در موهای انسان بگذارند و روی شانه ها و برس های مورد استفاده روی سرهایی که آلوده شده اند یافت می شوند. شکی نیست که آنها می توانند یک مزاحم واقعی باشند. با این حال، تنها شپش های بدن ناقل بیماری های عفونی مانند تیفوس یا عفونت های باکتریایی هستند.

ساس
ساس‌ها بیضی شکل هستند و 4 الی 5 میلی‌متر طول دارند و یکی از عجیب‌ترین خون خوار‌ها هستند که بدن اتجاعی دارند و می‌توانند تا 600 برابر وزن خون بمکند. ساس ها راه عجیبی برای پنهان کردن خود در مکان های تاریک خانه شما دارند و معمولا ترجیح می دهند، در درزهای تشک پنهان شوند و قبل از اینکه برای غذا خوردن بیرون بیایند، منتظر میمانند تا شب به رختخواب بروید. آن‌ها ماه‌ها بدون غذا زنده می‌مانند، اما زمانی که بدن گرمی فراهم شود، ضیافتی برپا خواهند کرد. گزش آنها زخم های قرمز و خارش داری باقی می گذارد که می تواند بسیار آزاردهنده باشد. خلاص شدن از شر ساس ها آسان نیست، و قبل از اینکه مطمئن شوید واقعاً ناپدید شده اند، باید به طور کامل هر چیزی را که ساس آلوده کرده، مثل وسایل چوبی و تخت دور بریزید. البته با نصب دستگاه دفع حشرات نیازی به دور ریختن وسایل چوبی نیست!

برای اطلاعات بیشتر عدد 10 به 50009696 اس ام اس کنید. تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

کنه ها
حشرات انگلی نیز وجود دارند که از خوردن خون شما لذت خواهند برد. کنه می تواند یک آفت بسیار جدی برای شما و هر حیوان خانگی که ممکن است داشته باشید، باشد. این حشرات که معمولاً به عنوان ناقل بیماری لایم و سایر بیماری‌های مشابه شناخته می‌شوند، به معنای واقعی کلمه سر خود را زیر پوست شما فرو می‌کنند، می‌چسبند و فرو می‌روند.

نیازی به گفتن نیست که اگر خانه شما توسط یکی از این آفات مورد هجوم قرار گرفته است، وقت آن است که از یک متخصص برای خلاص شدن از شر آنها کمک بگیرید. آنها همچنین می توانند ناقل بسیاری از بیماری ها باشند که ممکن است زندگی و خانواده شما را در معرض خطر قرار دهند.

کک / آزار دهنده ترین حشره خون خوار
کک در ظاهر یک حشره معمولی است ولی که در واقع بسیار کشنده است و یک چهارم جمعیت اروپا را در قرون وسطی کشت. کک ها بخش بسیار زیادی از خون خوار ها را تشکیل داده و بیش از 2000 نوع مختلف را شامل می‌شوند. کک ها پاهای سریع و فرزی دارند و در بدن میزبان به سرعت حرکت می‌کنند، در حالی که بالی برای پریدن ندارند. برخی از انواع کک فقط خون را میمکند و در حالی که انواع دیگر به زیر پوست نفوذ کرده و شما را آزار می‌دهند.

زالو / خون خوار ترین حشره
زالو یکی از خونخوار ترین انواع حشرات است که می تواند با مکیدن خون در درمان انواع بیماریها هم موثر باشد. زالو بیشتر در مناطق گل آلود، مثل شالیزار‌های شمال کشور یافت می‌شود. زالو بعد از مکیدن خون زخم های ریز و دردناکی را روی پوست به جای میگذارند.

بهترین راه حل برای دفع حشرات خون خوار
بهترین راه حل برای جلوگیری از ورود حشرات، دستگاه دفع حشرات است. دستگاه های دفع حشرات با تولید صدای فراصوت تمامی حشرات موذی، مانند: کک، موریانه، مورچه، سوسک، ساس، پشه، مگس و حتی جانوران موذی مثل عنکبوت، موش و مارمولک را از محیط شما دور می کند. این دستگاه از قرص استفاده نمی کند و هیچگونه ضرر و عوارضی برای سلامتی انسان و حیوانات خانگی ندارد. دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک با کارکرد 24 ساعته، خانه شما را از حمله حشرات موذی ایمن نگه می دارد.

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...