رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
yegane@27

جای نیش ساس چه شکلی است؟ خطرناک است؟

پست های پیشنهاد شده

ساس ها حشرات کوچکی هستند که از خون انسان یا حیوانات تغذیه می کنند. آنها مسطح، بیضی شکل و به رنگ قرمز مایل به قهوه ای هستند. آنها می توانند در تختخواب، مبلمان، فرش، لباس و سایر وسایل شما زندگی کنند و شب‌ها بیشتر فعال هستند.

ساس ها بال ندارند، بنابراین به حیوانات یا انسان ها تکیه می کنند تا آنها را از مکانی به مکان دیگر حمل کنند. آنها معمولاً پس از یک سفر شبانه، با ورود به چمدان یا لباس ها یا همراه مبلمان دست دوم آلوده وارد خانه می‌شوند، و می توانند کل خانه تان را آلوده کنند. آنها همچنین می توانند از یک خانه به خانه دیگر بروند. در ادامه مطلب در مورد جای نیش ساس، درمان گزیدگی ساس با پماد و دستگاه دفع ساس صحبت خواهیم کرد.

آیا نیش ساس خطرناک است؟
اگرچه نیش ساس به ندرت خطرناک است، و مشکل جدی محسوب نمی‌شود، اما می تواند بسیار خارش دار باشد. در برخی موارد، آنها عفونی می شوند یا باعث واکنش آلرژیک می شوند. خارش و التهاب ناشی از نیش ساس بسیار را یج است.

پماد برای جای نیش ساس
پماد برای جای نیش ساس
بهترین راه فوری درمان جای نیش ساس استفاده از پماد است. از آنجایی که نیش ساس می تواند باعث التهاب، سوزش و خارش شود. پس باید از پماد ‌های که خارش و التهاب را کنترل می کنند، استفاده نمود. به این ترتیب موثرترین انواع پماد برای جای نیش ساس می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم :

کالامین : این پماد خارش و سوزش را تسکین می دهد و به خشک شدن جای گزیدگی کمک ویژه ای خواهد کرد.
پماد آنتی هیستامین : این دارو ها می توانند در رفع التهاب و قرمزی و تسکین واکنش های آلرژیم موفق باشد. همچنین تورم، قرمزی و خارش را تسکین خواهد داد.
کلوبتازول :
زینک اکساید
 هیدروکورتیزون
پماد بنادریل یا دیفن هیدرامین
درمان نیش ساس – درمان ساس گزیدگی
از آنجایی که نیش ساس معمولا مشکل جدی محسوب نشده و خطرناک نیست! بنابراین به جز موارد خاص نیازی به مراجعه به پزشک نیست و در بیشتر موارد، نیش ساس در عرض 1 تا 2 هفته بهتر می شود. برای تسکین علائم، می توانید از درمان‌های خانگی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم :

کف صابون برای جای نیش ساس
یکی از راه های درمان التهاب و سوزش جای نیش ساس استفاده از کف صابون است. برای این منظور کف غلیظی از صابون ایجاد کند و روی جای نیش قرار دهید و اجازه دهید به همین شکل روی آن بماند تا خشک شود. این درمان می تواند سوزش جای نیش را تسکین دهد. همچنین این درمان در فرونشاندن سوزش و عفونت هم بسیار موثر است.

جوش شیرین
برای این منظور مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی ایجاد شود. سپس خمیر را بر روی جای نیش حشرات استعمال کنید و اجازه دهید حداقل یک ساعت روی زخم بماند و خشک شود. در آخر هم جای زخم را با آب گرم بشویید.

لیمو ترش
لیمو ترش ماده ای ضد عفونی کننده و حاوی انواع ویتامین ها است. بنابراین می تواند به رفع التهاب و عفونت جای نیش ساس کمک کند. برای این منظور پارچه ای را به آب لیمو آغشته کنید و روی جای زخم ها قرار دهید. این درمان را تا 3 مرتبه در روز تکرار کنید.

آلوئه ورا
گیاه آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی است که می تواند قرمزی و سوزش جای نیش ساس را برطرف کند. برای این منظور از آلوئه ورای طبیعی استفاده کنید و ژل آن را استخراج کنید. این ژل را رای 20 الی 30 دقیقه روی جای نیش قرار دهید تا التهاب آن تسکین یابد. این درمان را می‌توانید تا 3 مرتبه در روز تکرار کنید.

در صورتی که جای نیش ساس با درمان های خانگی و پماد برطرف نشد و یا زخم ملتهب، دردناک تر شده و یا تاول زد، باید فورا برای درمان با پزشک مشورت کنید.

سوسک ها از چه چیزی بدشان می آید؟
مارمولک در خانه نشانه چیست؟
بهترین دستگاه دفع ساس منزل
دستگاه دفع ساس
بهترین راه دفع حشره ساس، دستگاه دفع ساس دافع الکتریک است. این دستگاه با ایجاد محیطی نا امن برای ساس، به صورت دائمی از ورود این حشره و جانوران موذی به آپارتمان جلوگیری می کند. این دستگاه بر خلاف سایر دستگاه ها دفع حشرات بدون اینکه بوی بدی ایجاد کند، و یا از مواد سمی استفاده کند. انواع حشرات از جمله ساس را از بین خواهد برد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه و اطلاع از قیمت دستگاه دفع حشرات بر روی لینک کلیک کنید.

فرصت را از دست ندهید و قبل از تکثیر شدن ساس ها دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک را تهیه کنید. برای خرید همین حالا عدد10 به 50009696 ارسال کنید.

علائم نیش ساس
ساس ها قبل از تغذیه از افراد مقدار کمی ماده بی حس کننده دفع می کنند، بنابراین وقتی شما را گاز می گیرند آن را احساس نخواهید کرد. گاهی اوقات ممکن است چند روز طول بکشد تا علائم نیش ساس ظاهر شود. بدن 30 تا 60 درصد از افراد نیز نسبت به نیش ساس هیچ واکنشی نخواهد داشت. هنگامی که علائم ظاهر می شوند، عموما به صورت زیر است:

برجستگی های قرمز و متورم، با یک نقطه تیره در مرکز گزش
خطی یا خوشه ای، با گزش های متعدد کنار هم
خارش‌
سوزش
تاول های پر از مایع
لکه های خون بر روی ملحفه ها در اثر خراشیدن
گزش ساس در کجای بدن رخ می دهد؟
ساس ها می توانند هر قسمتی از بدن را گاز بگیرند. با این حال، آنها معمولاً مناطقی از پوست را که در هنگام خواب در معرض دید قرار گرفته ، گاز می گیرند. جای گزش شامل صورت، گردن، بازوها و دستان می شود به علاوه اغلب روی خطوط لباس گزیدگی مشاهده می‌شود.

آیا ساس ها هر شب گاز می گیرند؟
ساس ها همیشه هر شب تغذیه نمی کنند. در واقع، آنها می توانند چندین هفته بدون غذا بمانند. این مورد ممکن است چیز خوبی به نظر برسد، اما می تواند توجه به وجود ساس در خانه را دشوارتر کند. در واقع، ممکن است چند هفته طول بکشد تا متوجه این حشره شوید. هرچه قدر دیر به وجود ساس ها پی ببرید، بیشتر تکثیر شده و بر تعداد آنها افزوده خواهد شد، و این بسیار مشکل ساز است. ساس ها می توانند خیلی سریع تکثیر شوند. هر ماده ساس می تواند هر 3 تا 4 روز یکبار تخم بگذارد.

متاسفانه ساس ها رشد بسیار زیاد و قابل توجهی دارند و به سرعت در وسایل چوبی شما تکثیر میشوند، به گونه ای که اغلب افراد به اجبار باید تمامی وسایل خود رادور ریخته و مجدد خریداری کنند. اما با نصب دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک می توانید تا حد قابل توجهی در هزینه ها صرفه جویی کنید. و بدون هیچ زیان و ضرری ساس ها را از بین ببرد.

برای اطلاعات بیشتر عدد 10 به 50009696 اس ام اس کنید. تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

واکنش های آلرژیک و عفونت های ناشی از نیش ساس
اگرچه نادر است، اما گزارش های موردی جداگانه ای از واکنش های آلرژیک سیستمیک به نیش ساس وجود دارد. واکنش ها معمولاً شامل کهیر، آسم و در موارد نادر آنافیلاکسی بود. یکی از خطرناک ترین انواع ساس ها به نام ساس بوسه زن شناخته میشود.

علاوه بر این، خاراندن مداوم ضایعات ناشی از نیش ساس ممکن است منجر به عفونت های ثانویه مانند زرد زخم، فولیکولیت یا سلولیت شود. برای کاهش خطر عفونت، گزش ها را با آب و صابون بشویید و سعی کنید آنها را خراش ندهید.

اگر شک دارید که عفونت یا واکنش آلرژیک به نیش ساس ایجاد کرده اید، با پزشک خود تماس بگیرید. در صورت بروز هر یک از موارد زیر پس از گاز گرفتن، مراقبت های پزشکی اورژانسی دریافت کنید:

کهیرهای متعدد
مشکل در تنفس
خس خس سینه
تورم گلو یا دهان
تب
لرز
سرگیجه
گیجی
چگونه باید نیش ساس نوزاد را درمان کرد؟
اگر مشکوک هستید که کودک توسط ساس گاز گرفته شده است، ملحفه، تشک، چارچوب تخت و قرنیزهای اطراف آن را بررسی کنید.

شستن گزش ها با آب و صابون به درمان گزش ساس در نوزاد یا کودک کمک می کند. برای تسکین بیشتر، استفاده از کمپرس سرد یا کرم‌های ضد خارشِ بدون نسخه، یا استروئیدها موثر است. حتما ناخن های کودک را کوتاه کنید تا نتوانند پوست خود را خراش دهد.

قبل از استفاده از کرم های استروئیدی موضعی یا آنتی هیستامین های خوراکی برای درمان گزش با پزشک مشورت کنید. برخی از داروها ممکن است برای نوزادان یا کودکان خردسال مضر باشد.

نشانه‌های ساس در خانه
اگر مشکوک هستید که ساس در خانه وجود دارد، به دنبال نشانه هایی از آنها در رختخواب باشید. آنها معمولاً در طول روز در مکان های زیر پنهان می شوند:

ترک ها یا شکاف های خانه
دیوارها
بار های مسافرتی
رختخواب
تشک
داخل فنر های تخت
فریم تخت
فضاهای زیر قرنیز
کاغذ دیواری شل یا پوست کنده
صفحات کلید برق
مجرای کابل های برق
مبل ها (اگر شخصی از مبل برای خوابیدن استفاده می کند)
ساس ها معمولاً در نزدیکی محل خواب افراد در خانه زندگی می کنند. به این دلیل که ساس ها جذب گرمای بدن و دی اکسید کربن می شوند. بنابراین اگر در اتاقی نخوابید معمولاً به اتاق‌های دیگر نمی روند. ساس ها معمولاً از نیمه شب تا سحر تغذیه می کنند و سپس در طول روز در همان مکانی که قبل از گاز گرفتن بودند پنهان می شوند.

ممکن است خود حشرات را نبینید، اما ممکن است قطرات خون یا نقاط سیاه کوچکی از فضولات حشرات را در رختخواب خود پیدا کنید. معمولا یافتن ساس بسیار دشوار است مگر اینکه به طور حرفه ای برای این کار آموزش دیده باشید.

عوامل خطر ابتلا به ساس
ساس ها می توانند در هر خانه یا مکان عمومی زندگی کنند. اما آن‌ها در مکان‌هایی که افراد زیادی حضور دارند و محله‌های با جمعیت متراکم، رایج هستند. به همین دلیل است که اگر در موارد زیر زندگی یا کار کنید، ممکن است در معرض خطر مواجهه با ساس باشید:

هتل
بیمارستان
پناهگاه بی خانمان ها
پادگان نظامی
خوابگاه دانشگاه
مجتمع آپارتمانی
دفتر تجاری
همچنین آوردن اثاثیه دست دوم به خانه یکی دیگر از عوامل خطر است.

چگونه از نیش ساس جلوگیری کنیم؟
ساس ها با پنهان شدن در وسایلی مانند اثاثیه، لباس، پتو و چمدان از مکانی به مکان دیگر سفر می کنند. ساس ها می توانند ماه ها بدون تغذیه زندگی کنند. این کار باعث می شود که به راحتی ساس ها را بدون اطلاع به خانه خود بیاورید.

اقداماتی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از ساس انجام دهید:

مسافرانی که در معرض ساس قرار دارند یا نگران ساس هستند، باید چمدان ها، لباس ها و وسایل خود را پس از بازگشت به خانه با استفاده از روش های مثل (مسواک زدن، جاروبرقی، گرم کردن، شستن، یا انجماد) ضدعفونی کنند.
همیشه هنگام مسافرت از قفسه های چمدان استفاده کنید تا لباس های خود را از روی زمین و از مبلمان هتل دور نگه دارید.
هنگامی که از سفر به خانه برگشتید، چمدان خود را از تخت خود دور نگه دارید و قبل از اینکه لباس های خود را کنار بگذارید، آنها را در چرخه خشک کن قرار دهید.
هنگام مسافرت لباس های خود را در کیسه های دربسته با خلاء نگهداری کنید.
هنگامی که از مسافرت به خانه بازمی‌گردید، اقلامی را که برای چند هفته قابل شستشو نیستند در کیسه پلاستیکی ببندید.
اگر مرتب مسافر هستید، می‌توانید وسیله‌ای تهیه کنید که چمدان شما را تا دمایی گرم کند که ساس‌ها را از بین ببرد.
هر گونه مبلمان، ملحفه یا لباس دست دوم را قبل از آوردن آن به خانه از نظر وجود ساس بررسی کنید.
اگر از یک اتاق خشکشویی مشترک استفاده می کنید، لباس های خود را در کیسه های پلاستیکی حمل کنید و تا زمانی که به خانه برگشتید آن را تا نکنید.

جای نیش ساس - دافع الکتریک

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...