رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
1sogand

هزینه پانمسان زخم در منزل کرج

پست های پیشنهاد شده

پاسنمان زخم در منزل يكي از خدمات ارائه شده توسط موسسه پرستاري و پزشكي مهرگان نو مي باشد تا براي افرادي كه نمي توانند به مراكز درماني به دليل هاي مختلفي مراجعه كنند، خدمات مفيدي را به ارمغان بياورد، در اين مقاله به درمان انواع زخم ها پرداخته اين از اين روي ادامه مطلب را از دست ندهيد.

پانمسان (Pansement) چيست؟

از آنجايي كه بدن ما از پوست پوشيده است و اين پوست در برابر هر گونه تاثيري كه عوامل خارجي داد و همينطور ميكروارگانيسم ها محافظ است، هنگامي كه فردي پوست خود از دست بدهد و يا دچار آسيب شود، ميكروب هايي كه با بدن تماس پيدا مي كنند ممكن موجب التهاب در بدن شود لذا بافت هاي زير پوستي اكنون بدون محافظ هستند در چنين شرايطي با در نظر گرفتن ميكروارگانيسم‌ هاي  كه زمينه ساز ايجاد زخم مي شود و ميزان انتشار بيماري دربدن، اين التهاب ها در برخي موارد ممكن است باعث بروز بيماري هاي خطرناك شود. لازم است تا حتما فرد زخم تميز شود و همچنين ميكروارگانيسم پوشانده شود تا ديگر با عوامل خارجي برخورد نداشته باشد زيرا ممكن است عفونت رخ دهد، در واقع به فرآيند تميز كردن زخم و همينطور پوشاندن زخم به منظور بهبود زخم ها مي باشد. امروزه زخم ها به دليل هاي مختلفي از جمله افتادن، ضربه، تصادف و....  بروز مي دهد كه اين زخم هاي كوچك و بزرگ در خانه، محيط كار و خيابان خونريزي مي كند، در اين شرايط پانسمان در منزل يك روش كارآمد به شمار مي رود. البته لازم است بدانيد  انجام پانسمان صحيح زخم بسيار موضوع مهمي است. در وهله ي اول ضروري است تا فرد حتما بهداشت محيط را در نظر بگيرد و همينطور شخصي كه پانسمان را انجام مي دهد. از اين جهت بايد فردي كه پانسمان را انجام ميدهد ابتدا دست هاي را بشوييد و دستكش بدست كند و تمامي وسايلي كه پانسمان انجام مي شود استريل باشد، اكنون كه زخم باز است با محلول خيس مي شود و فرد مواد روي زخم را برميدارد، گاز و پنبه مورد استفاده با فورسپس نگه داشته مي شود، زخم با گاز تميز شده و سپس با استفاده از پماد مناسب زخم دوباره بسته مي شود. در اين مقاله به پانسمان زخم در منزل كرج پرداخته ايم با سايت پرستاري مهرگان نو همراه باشيد.

پانسمان زخم در منزل

مراحل انجام پانسمان در منزل

1. دستان خود را بشوييد:

قبل از دست زدن به محل مورد نظر، دست هاي خود را خيلي خوب بشوييد و خشك كنيد

2. زخم را تميز كنيد:

زخم را با آب بشوييد. از استفاده از ضد عفوني كننده هايي كه مي توانند به پوست آسيب برسانند و روند بهبودي را كندتر كنند، خودداري كنيد.

3. ناحيه را خشك كنيد:

از يك حوله تميز استفاده كنيد و زخم را خشك كنيد.

4. براي خونريزي:

با يك گاز تميز فشار ملايمي روي زخم وارد كنيد تا خونريزي متوقف شود.

5. خراش را بپوشانيد:

با استفاده از باند مناسب ناحيه زخم شده بسته شود.

پانسمان كردن (dressing)

از يك پانسمان چسب استريل استفاده كنيد. در صورت لزوم يا هر زمان كه خيس يا كثيف شد، آن را هر روز عوض كنيد. زخم را با استفاده از باندهاي ضد آب يا پانسمان هايي كه امكان تماس با آب را فراهم مي كند، خشك نگه داريد.

بسته به محل آسيب بايد مناسب ترين بانداژ را انتخاب كنيد. براي انگشتان، دست ها و پاها، 5 سانتي متر عرض و پنج متر طول ايده آل است. اگر ساعد، آرنج، بازو، ساق پا و زانو باشد از بانداژهاي 7.5 سانتي متري و 10 متري استفاده مي شود. هنگامي كه آسيب يا زخم در ران بود، بايد به دنبال موارد بزرگتر، 15 سانتي متري و 10 متري باشيد.

قبل از شروع انجام پانسان بايد مطمئن شويد كه دست ها تميز است. همچنين لازم است پوست بيمار به خوبي خشك شود. در صورت وجود زخم، استفاده از كرم ها به طور مستقيم روي آنها و سپس بانداژ راحت نيست. ايده آل اين است كه زخم را با يك گاز مرطوب شده با سرم يا با يك پانسمان آغشته به كرم مخصوص بپوشانيد. سپس بانداژ را قرار مي دهيد، زيرا رطوبت را حفظ مي كند و مي تواند باعث آسيب شود.

تعويض پانسمان بخيه در منزل

انجام و تعويض پانسمان در منزل كرج

بعد از نكات ذكر شده در متن بالاتر اكنون اندام آسيب ديده را با يك دست نگه مي داريم. بانداژ را محكم مي گذاريم اما بدون اينكه خيلي سفت شود. بانداژ بايد از چپ به راست و با فشار لازم قرار داده شود تا بتواند عضو را در وضعيت خوبي نگه دارد. اگر شل بمونه تاثيري نداره اگر خيلي سفت باشد، مي تواند منجر به مشكلات گردش خون شود كه چشم انداز را بدتر مي كند.

هنگامي كه آسيب در بازوها، پاها يا انگشتان ايجاد مي شود، مهم است كه از پايين به بالا بانداژ شود. اگر آسيب نبينند، بهتر است نوك انگشتان را باز بگذاريد.

پس از اتمام، بانداژ را با يك سنجاق يا چسب ثابت مي كنيم. بنابراين بيمار به صورت تميز و ايمن آماده انتقال به مركز مراقبت خواهد بود.

اين پنج نكته براي يك پانسمان خوب كمك هاي اوليه را آسان تر مي كند. آنها به شما كمك مي كنند تا از ثبات و ايمني مجروحان در راه رسيدن به بيمارستان اطمينان حاصل كنيد.

پانسمان زخم

پانسمان نوعي پوشش محافظتي است كه روي زخم قرار مي‌گيرد. از فوايد استفاده از پانسمان زخم مي توان موارد زير را فهرست كرد:

  1. حفظ دما و رطوبت محل آسيب ديده
  2. جذب تعريق در محل براي جلوگيري از عفونت و ورود آن به خون
  3. كنترل فرآيند خونريزي
  4. تسريع در بهبودي زخم
  5.  جلوگيري از ورود ميكروب به داخل زخم
  6. دور ماندن از عفونت هاي مقاوم به درمان بيمارستاني
  7. در امان بودن از آلاينده هاي هوا و استرس آلودگي صوتي
  8. عدم ابتلا به بيمارهاي واگيردار جمعي مثل آنفولانزا و كرونا
  9. خستگي جابه جايي و ترافيك سنگين را تجربه نميكنيد.
  10. روحيه بيمار به دليل عدم مواجه با بيماران بدحال حفظ ميشود.
  11. ترس كودكان هنگام تعويض پانسمان در منزل كرج در مقايسه با بيمارستان كمتر است.
  12. تمركز و زمان كارشناس براي تعويض پانسمان در خانه بيشتر خواهد بود.
  13. امكان دريافت ساير خدمات همزمان با پانسمان زخم در منزل كرج وجود دارد.
  14. زمانتان بجاي ماندن در صف مراكز درماني به استراحت صرف خواهد شد.

نحوه تعويض پانسمان زخم جراحي

انواع پانسمان چيست؟

پانسمان ها نيز انواع مختلفي دارند كه در ادامه به معرفي آن ميپردازيم.

  • باند و گاز:

يكي از شايع ترين روي هاي پوشش سطح زخم مي شود به گاز اشاره كرد كه از جنس نخ پنبه مي باشد و از خلل و خرج بسياري به دليل داشتن بافت شل خود برخورد دار مي باشدو موجب مي شود تا عفونت در محل زخم جمع نشود و همچنين ترشحات زخم به خوبي جذب شود، براي ثابت نگه داشتن آن بروي زخم از چسب يا باند استفاده مي شود. لازم است بدانيد كه براي بستن باند بايد به گونه اي انجام شود تا خيلي محكم نباشيد زيرا در اين صورت اندام هاي تحتاني كبود و رنگ پريد مي شود و اعصاب و عروق فرد دچار مشكل مي شود.

  • پانسمان فوم: 

اين از پانسمان داراي مزيت هاي فراواني است كه از انواع آن مي شود به نرم بودن و همينطور جذب كردن رطوبت آن اشاره كرد. اغلب براي زخم هاي ترشح زيادي دارند استفاده مي شوند از آنجايي كه مانع خشكي زياد محل زخم مي شود و همچنين از بروز عفونت جلوگيري مي كند از اين پاسنمان براي درمان زخم در كمترين زمان استفاده مي شود.

  • پانسمان شفاف:

اين پانسمان‌ها براي درمان زخم‌هاي بزرگ گزينه مناسبي مي باشد. لذا امكان بررسي وضعيت و روند بهبود آن را براي پزشك را مهيا مي سازد و اين پانسمان نوعي پوشش شفاف روي زخم است و روند بهبود را تسريع مي كند.

  • پانسمان كامفيل (هيدروكلوئيد): 

پانسمان هيدروكلوئيد از جنس پليساكاريد و پليمر ساخته و پوشيده شده است كه بعد از برخورد با رطوبت حالت ژل‌ اي به خود ميگيرد. از مزيت هاي اين پانسمان مي شود به بهبودي سريع و نچسبيدن به زخم اشاره كرد. از پانسمان كامفيل براي درمان زخم‌هاي تاولي، سوختگي و وريدي استفاده ميشود.

  • پانسمان هيدروژل:

 اين پانسمان‌ها با توجه به رطوبت موجود در بافت خود براي زخم‌هاي خشك و دردناك مورد استفاده قرار مي‌گيرند. زيرا رطوبت خود را به بافت‌هاي خشكيده و مرده اطراف زخم منتقل كرده و تجزيه و از بين رفتن آن‌ها را تسريع ميكنند. استفاده از ژل‌هاي خنك‌كننده در اين پانسمان‌ها موجب آسايش بيشتر بيمار مي‌شود. 

  • پانسمان آلرژينات: 

اين پانسمان‌ها از جلبك دريايي ساخته شده و به واسطه خاصيت جذب فوق‌العاده بالاي خود شناخته مي‌شوند. به همين دليل براي زخم‌هاي داراي ترشحات بالا مفيد هستند. مواد موجود در تركيبات اين نوع پانسمان روند بهبودي را نيز سرعت مي‌بخشد. 

  • پانسمان كلاژن:

 پانسمان كلاژن با تحريك سلول‌ها براي رشد دوباره، روند بهبودي را سريعتر مي‌كند. به همين دليل آن‌ها را به عنوان پوست دوم مي‌شناسند. زخم‌هاي مزمن و زخم‌هايي كه بهبودي كندي دارند را مي‌توان به سادگي با پانسمان كلاژن درمان كرد. 

انجان پانسمان زخم در منزل كرج

هزينه پانسمان در منزل كرج

در مواردي كه فرد نمي تواند براي درمان زخم هاي ايجاد شده به مراكز درماني مراجعه كند مي تواند از خدمات پرستاري و پزشكي مهرگان نو استفاده كند و مزيت هاي آن بهره مند شود. اين مجموعه با اعزام پرستار در منزل بهبودي زخم شما را تسريع مي بخشد لازم به ذكر است كه هزينه پانسمان زخم در منزل بستگي به ميزان، شدت، نوع زخم و همينطور روش درماني آن تعيين مي شود، براي كسب اطلاعات بيشتر و درخواست پرستار و پزشك در منزل با شماره هاي درج شده در سايت زير تماس حاصل فرماييد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...