رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
bahram5280

چگونه ارور سینتکس در وردپرس را رفع کنیم؟

پست های پیشنهاد شده

خطای Syntax Error در وردپرس یکی از خطاهای راجی است که ممکن است در هنگام بروزرسانی قالب و افزونه های سایت خود با آن مواجه شوید. علت اصلی ارور Syntax Error در وردپرس مشکلاتی می باشد که در کدنویسی سایت شما رخ داده است. به عنوان مثال ممکن است یک نقطه یا ویرگول در کدنویسی فایل PHP شما رخ داده باشد که همین موضوع می تواند باعث بروز سینتکس ارور در وردپرس شود. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم نحوه رفع مشکل Syntax Error درسایت وردپرس را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

Syntax Error چیست ؟

یک خطای نحوی زمانی رخ می دهد که دستوری به درستی در سایت شما نوشته نشده باشد. در این صورت شما با صفحه ای همانند تصویر زیر مواجه می شوید:

 

خطای Syntax Error در وردپرس

این مشکل می تواند ناشی از یک اشتباه گرامری، یک کلمه غلط املایی یا حتی یک حرف حذف شده در سایت شما رخ دهد. در وردپرس، این معمولا یک خطای PHP است.

زمانی که شما کدی را اشتباه در فایل های سایت خود قرار دهید، می تواند باعث بروز خطای Syntax Error در وردپرس شود. ممکن است هنگام کپی کردن کد، بخشی از آن را به درستی انتخاب نکرده باشید یا شاید یک برچسب بسته اضافی در انتهای اسکریپت وجود داشته باشد.

راه های رفع خطای Syntax Error در وردپرس

دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث شود که با ارور Syntax Error در وردپرس مواجه شوید. به عنوان مثال تداخل افزونه ها، ناسازگاری قالب، عدم بروزرسانی و… می توانند باعث شوند که شما با انواع خطاها در سایت خود روبه رو شوید. زمانی که شما با این خطا مواجه می شوید، بالافاصله باید اقدام به رفع آن نمائید، زیرا در این صورت کاربران شما با یک صفحه خالی و یا خطا مواجه می شوند که این اصلاً نمی تواند جالب باشد و باعث نارضایتی کاربران می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با نحوه رفع خطای Syntax در وردپرس آشنا کنیم.

1- رفع خطای Syntax Error در وردپرس با فعال کردن حالت اشکال زدایی

در اولین قدم شما می توانید با فعال کردن حالت اشکال زدایی متوجه شوید که دلیل اصلی این خطا چه می تواند باشد. برای فعال کردن اشکال زدایی روش های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش ها ویرایش فایل wp-config.php می باشد. در ابتدا این فایل را در هاست خود پیدا کنید و سپس کد زیر را به آن اضافه نمائید:

define( ‘WP_DEBUG’, true );

کد مذکور را باید درست قبل از خط “That’s all, stop editing! Happy blogging” قرار دهید.

 

ارور Syntax Error در وردپرس

پس از آن فایل را ذخیره کنید و سپس به سایت خود بازگردید و مشاهده کنید که آیا مشکل Syntax Error درسایت وردپرس برای شما حل شده یا خیر؟ اگر حل نشده بود می توانید مراحل دیگر را امتحان کنید.

2- رفع ارور Syntax Error در وردپرس با غیرفعال کردن افزونه ها

یکی از رایج ترین دلایلی انواع خطاها در سایت های وردپرسی، تداخل افزونه ها و یا ناسازگاری افزونه ها می باشد. ممکن است یکی از افزونه های سایت شما به دلایل مختلفی مانند کدنویسی ضعیف باعث شود که با این خطا مواجه شوید. حال برای انکه متوجه شوید که آیا افزونه باعث این خطا شده یا نه، تنها راه این است که تمامی افزونه های سایت خود را به صورت موقت غیرفعال کنید.

برای غیرفعال کردن افزونه ها، به این دلیل که شما نمی توانید به پیشخوان وردپرس خود وارد شوید، بنابراین باید اینکار را از طریق هاست انجام دهید. در ابتدا وارد کنترل پنل هاست خود شوید و سپس به پوشه روت سایت خود مراجعه کنید. پس از آن وارد پوشه wp-content شوید. در این پوشه، پوشه ای به نام “plugins” را مشاهده خواهید کرد. این پوشه حاوی تمام افزونه های سایت شما می باشد. حال تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که نام این پوشه را به صورت دلخواه به یک نام دیگر تغییر دهید. با اینکار تمام افزونه های سایت شما به صورت خودکار غیرفعال می شوند.

پس از آن، به پیشخوان وردپرس خود مراجعه کنید و مشاهده نمائید که آیا خطای Syntax Error در وردپرس برای شما حل شده یا خیر؟ اگر خطا رفع شده بود این بدان معناست که یکی از افزونه های سایت شما باعث رخ دادن این خطا شده است، بنابراین شما باید یکی یکی افزونه های سایت خود را فعال کنید تا بتوانید افزونه مخرب را شناسایی نمائید. در نهایت آن افزونه را حذف و یا جایگزین کنید تا مشکل شما رفع شود.

3- رفع مشکل Syntax Error درسایت وردپرس با غیرفعال کردن قالب

همانند افزونه، قالبی که در حال استفاده کردن از آن هستید هم می تواند باعث شود که با انواع خطاها در سایت مواجه شوید. برای بررسی این موضوع، شما باید به صورت موقت از قالب های پیش فرض وردپرس استفاده کنید تا متوجه شوید که آیا خطا از سمت قالب است یا خیر. برای انجام اینکار، وارد کنترل پنل هاست خود شوید و سپس مسیر “public_html/wp-content/themes” را طی کنید. حال باید نام پوشه قالبی که در حال استفاده کردن از آن هستید را به یک نام دلخواه دیگر تغییر دهید. با اینکار قالب فعلی شما غیرفعال می شود و به صورت خودکار یک قالب پیش فرض وردپرس برای شما فعال می شود.

حال به سایت خود بازگردید و مشاهده کنید که آیا خطای سینتکس ارور در وردپرس برای شما رفع شده یا خیر؟ اگر رفع شده بود این بدان معنسات که مشکل از سمت قالب بوده است. بنابراین شما باید قالب وردپرس خود را تغییر دهید.

جمع بندی: آموزش خطای Syntax Error در وردپرس

تقریباً 40٪ از تمام وب سایت های جهان بر روی وردپرس ساخته شده اند و آن را به محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) در جهان تبدیل کرده است. این یک پلت فرم پایدار و ایمن است، اما با این وجود، ممکن است با خطاهایی هم همراه باشد. یکی از این خطاها، ارور Syntax Error در وردپرس می باشد. دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث شود که با مشکل Syntax Error درسایت وردپرس مواجه شوید که ما در این مطلب برخی از آنها را به شما معرفی کردیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: dreamhost

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...