رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
hpvdarman

برای زگیل تناسلی مردان به چه دکتری مراجعه کنیم؟

پست های پیشنهاد شده

اگر می خواهید زگیل تناسلی خود را درمان کنید، بهتر است به متخصص پوست یا متخصص اندام های تناسلی مردان (اورولوژیست) که بهترین گزینه به عنوان دکتر زگیل تناسلی به شمار می روند مراجعه کنید.

آیا زگیل تناسلی باعث سرطان در آقایان می شود؟
خیر. سرطان ناشی از ویروس اچ پی وی و زیگیل تناسلی در مردان شایع نیست.

فقط عده کمی از مردان در معرض ابتلا به سرطان ناشی از HPV هستند:

مردانی با سیستم ایمنی ضعیف (از جمله کسانی که با ایدز یا اچ آی وی HIV دارند).
مردانی که رابطه جنسی مقعدی دارند بیشتر در معرض ابتلا به HPV مقعدی هستند. ممکن است به سرطان مقعد مبتلا شوند. (این مورد در همجنسگرایان بیشتر دیده می شود).
عکس و تصاویر
عکس ها و تصاویر همیشه گزینه مناسبی برای آشنایی بیشتر با بیماری به شمار می روند. در نتیجه عکس واضح از زگیل تناسلی مردان شامل موارد زیر هستند:


همچنین ببینید: عکس زگیل تناسلی

تشخیص زگیل تناسلی در مردان
پزشکان و متخصصان دستگاه تناسلی مردان معمولاً می توانند اچ پی وی کم خطر را با بررسی بصری زگیل های دستگاه تناسلی مردان تشخیص دهند. بنابراین نیازی به آزمایش نیست. در حالی که مردان ممکن است به HPV آلوده شوند، آزمایش معمولا برای مردان توصیه نمی شود. زیرا تا کنون وزارت بهداشت و بیماری های هیچ آزمایشی را برای تشخیص دقیق زگیل تناسلی مردان کشف و تایید نکرده است.

البته لازم به ذکر است برای مردانی که همجنسگرا هستند، آزمایش پاپ اسمیر مقعدی تجویز می شود.

درمان زگیل تناسلی در مردان
از آنجا که زگیل تناسلی در آقایان همواره همراه با ناراحتی و خجالت است، اکثر آنها به دنبال روشی امن و قطعی برای درمان زگیل تناسلی مردان در خود هستند. عواملی که ممکن است بر انتخاب روش درمان تاثیر بگذارند عبارتند از اندازه، محل و تعداد زگیل ها، تغییرات در زگیل ها، ترجیح بیمار، هزینه لیزر و درمان، راحتی، عوارض جانبی احتمالی و تخصص پزشک معالج.

روشهای درمان شامل موارد زیر هستند:

درمان زگیل تناسلی مردان با لیزر
برای از بین بردن زگیل تناسلی در مردان می توان از لیزر استفاده کرد. روش عمل لیزر ممکن است در مطب یا کلینیک پزشک، بیمارستان یا مرکز جراحی به صورت “سرپایی” انجام شود. ممکن است هنگام انجام این عمل از بی حسی موضعی یه بیهوشی استفاده شود. اینکه کدام یک را دریافت می کنید بستگی به تعداد زگیل های نیاز به درمان و اندازه ناحیه تحت درمان دارد. (در 90% مواقع از بی حسی موضعی انجام شده و بیهوشی برای زمانی است که زائده های تناسلی در مردان به طور کامل دریچه مقعد یا روی آلت تناسلی را پوشانده باشند).

منبع

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...