رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
hpvdarman

درمان آبسه مقعدی چیست؟ علائم، علت و عوارض

پست های پیشنهاد شده

Anal Abscess - Causes, Symptoms and Treatment - Apollo Hospital Blog

آبسه مقعدی یک حفره عفونی پر از چرک در نزدیکی مقعد یا راست روده است.

فیستول مقعدی (همچنین فیستول در آنو نیز نامیده می‌شود) یک تونل کوچک بوده که از دهانه داخل کانال مقعد به سوراخی بیرونی در پوست نزدیک مقعد می‌رود. فیستول مقعدی اغلب از یک آبسه مقعدی قبلی یا فعلی ناشی می شود. حدود 50 درصد از افراد مبتلا به آبسه دچار فیستول می شوند. با این حال، فیستول می تواند بدون آبسه نیز ایجاد شود.

علت چیست؟

وجود داشتن غدد کوچک درست در داخل مقعد بخشی از آناتومی طبیعی هستند. اگر غدد مقعد مسدود شوند، می تواند منجر به عفونت شود. هنگامی که عفونت جدی است، اغلب منجر به آبسه می شود. باکتری ها، مدفوع یا مواد خارجی نیز می توانند غدد مقعدی را مسدود کرده و باعث ایجاد آبسه شوند. بیماری کرون، سرطان، تروما و تشعشعات می تواند خطر عفونت و فیستول را افزایش دهد.

علائم آبسه مقعد یا رکتال

بیمار مبتلا به آبسه ممکن است درد، قرمزی یا تورم در ناحیه اطراف ناحیه مقعد یا کانال داشته باشد. سایر علائم رایج عبارتند از احساس بیماری یا خستگی، تب و لرز. بیماران مبتلا به فیستول دارای علائم مشابه و همچنین تخلیه ترشحات از دهانه نزدیک مقعد هستند. اگر این علائم هر چند هفته یکبار در همان ناحیه ظاهر شوند، بیماری مشکوک به فیستول است.

تشخیص

اکثر آبسه ها یا فیستول های مقعدی بر اساس یافته های بالینی تشخیص داده شده و مدیریت می شوند. گاهی اوقات، مطالعات تصویربرداری مانند اولتراسوند، سی تی اسکن یا MRI می تواند به تشخیص و مدیریت آبسه های عمیق تر کمک کند و ممکن است برای تجسم تونل فیستول استفاده شود.

عوارض عدم درمان آبسه مقعدی

در صورت عدم درمان آبسه مقعدی به موقع و بی توجهی به این عارضه، می تواند عوارض خطرناکی با خود به همراه داشته باشد. به علاوه امکان مبتلا شدن افراد به این عارضه در صورت درگیر بودن با بیماری های زیر افزایش پیدا می کند:

  • دیابت
  • شقاق یا زخم مقعدی
  • عفونت های مقاربتی
  • بیماری های التهابی روده مثل کرون یا کولیت اولسراتیو
  • رابطه جنسی از پشت
  • ویروس hiv یا ایدز
  • بارداری
  • افراد مبتلا به سرطان و تحت شیمی درمانی

source: https://www.hidoctor.ir/359478_درمان-آبسه-مقعدی-چیست؟-علائم،-علت-و-عوا.html/

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...