رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
hpvdarman

لیزر کیست مویی

پست های پیشنهاد شده

می توان به جرات گفت بهترین روش درمان کیست مویی، انجام لیزر بوده که در کمترین زمان و عوارض بیماری را درمان نموده و هیچگونه خطری برای بیمار به همراه ندارد. لیزر کیست مویی با قابلیت نوینی که دارد، بدون ایجاد برش توسط تیغ جراحی، انجام بخیه های عمیق و بزرگ، زخم های ناشی از جراحی کیست مویی را درمان می نماید. همچنین این روش مناسب افرادی که قبلا در جراحی شکست خورده اند بوده و می تواند در کمتر از یک ساعت بیماری را درمان نماید.

برخی از مزایای لیزر کیست مویی به طور کلی عبارت اند از هزینه های کمتر، بدون دوره نقاهت طولانی، بدون درد و خونریزی، بدون ایجاد برشهای جراحی بزرگ و در نهایت نتیجه خوب و مثبت برای بیمار می باشد.

تفاوت هزینه عمل سرپایی کیست مویی در کلینیک با جراحی در بیمارستان

درمان کیست مویی با لیزر و جراحی سنتی دو روش درمانی کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. در نتیجه طبیعی است که هزینه ای که بیمار باید بپردازد نیز متفاوت است. اگر بخواهیم هزینه این دو را دقیق تر بررسی کنیم، لازم به ذکر است که جراحی سنتی به روش باز یا بسته در بیمارستان انجام شده و نیاز به بستری دارد در نتیجه هزینه های جانبی آن بالاتر است. بنابراین به طور کلی نرخ عمل جراحی کیست مویی نسبت به لیزر بالاتر است. 

به طور کلی باید متذکر شویم که هزینه خود عمل جراحی از لیزر پایین تر است ولی با در نظر گرفتن هزینه های جانبی آن، قیمتش از لیزر بالاتر میزند!

اگر فردی تصمیم به عمل جراحی دارد، لازم است که موارد زیر را به عنوان عوامل موثر در نرخ عمل در نظر بگیرد:

  • قیمت دارو بیهوشی
  • دستمزد تیم جراحی
  • هزینه های اتاق عمل
  • هزینه پانسمان پس از عمل

کلینیک اچ پی وی / هزینه لیزر کیست مویی

درمان کیست مویی با لیزر و جراحی

جراحی به روش باز

جراحی کیست مویی به روش باز نیز از دیگر روشهای درمان کیست مویی می باشد که امروزه تقریبا یک شیوه منسوخ به شمار رفته و کمتر مورد استفاده قرار میگیرد. این روش به گونه ای است که پزشک متخصص با ایجاد برش به اندازه و ابعاد کیست بر روی ناحیه آن را خارج نموده و آن را بخیه نمی زند. به این گونه که زخم ناشی از جراحی با هر عمق و اندازه ای که باشد باز مانده تا خود به خود جوش بخورد. بیمار در مدت زمانی که زخم آن به طور کامل جوش نخورده می بایست به روی شکم دراز بکشد و از فعالیت های روزانه باز می ماند.

از آنجایی که زخم های ناشی از کیست مویی بسیار عمیق هستند، زمان زیادی برای بهبودی و درمان آنها سپری شده و حتی ممکن است در نتیجه، موفقیت آمیز نیز نباشد.

جراحی به روش بسته

جراحی به روش بسته نیز بسیار به روش قبلی شباهت دارد اما با این تفاوت که در این روش پزشک برش را ایجاد و کیست را تخلیه کرده و در آخر آن را بخیه می زند. بهبودی و دوران نقاهت این روش بسیار کمتر از جراحی باز است اما عوارض دیگری چون بازگشت بیماری به صورت حاد تر، خروج عفونت، ترشح، باقی ماندن جای اسکار و بخیه، نیاز به پانسمان های سخت و درد شدید همراه است.

درمان خانگی

به طور کلی باید بدانید درمان کیست مویی تنها با تخلیه و خارج نمودن آن امکان پذیر است. بنابراین استفاده از روشهای درمان خانگی کیست مویی تنها موجب کاهش علائم موقتی یا حتی اتلاف وقت و در نتیجه حاد شدن بیماری می گردد. 

در برخی موارد بیماران از دارو های آنتی بیوتیک، استعمال پماد، عسل یا دیگر موارد استفاده نموده تا علائم را کاهش دهند. اما این روشها فاقد اعتبار پزشکی بوده و به هیچ عنوان قابلیت درمانی ندارند. 

به صورت کلی اقدامات خانگی که موجب کاهش علائم عارضه می شوند:

  • استفاده از حمام نشیمنگاهی یا sitz bath 
  • شستشوی ناحیه 
  • استفاده از آنتی بیوتیک و دارو
  • استعمال آلوئه ورا و عسل 
  • شستشوی ناحیه با سرکه
  • مصرف مسکن
  • پرهیز از نشستن طولانی مدت بر روی عارضه 

https://www.arshehonline.com

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...