رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
hpvdarman

انواع فیستول چیست؟

پست های پیشنهاد شده

فیستول مقعدی عموماً در بین کسانی که آبسه مقعدی داشته اند شایع است. درمان معمولاً برای کاهش احتمال عفونت و همچنین برای کاهش علائم ضروری است.

فیستول مقعدی به عنوان یک تونل کوچک با یک دهانه داخلی در کانال مقعد و یک دهانه خارجی در پوست نزدیک مقعد تعریف می شود. فیستول مقعدی زمانی ایجاد می شود که آبسه مقعدی که تخلیه شده است، به طور کامل بهبود نیابد.

انواع مختلف این بیماری بر اساس محل آنها طبقه بندی می شوند.

به ترتیب رایج ترین تا کم رایج ترین، انواع مختلف عبارتند از:

 
  • بین اسفنکتری. این مسیر از فضای بین عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی شروع شده و بسیار نزدیک به دهانه مقعد باز می شود.
  • ترانس فنکتریک. این مسیر از فضای بین عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی یا در فضای پشت مقعد شروع می شود. سپس از اسفنکتر خارجی عبور کرده و یک یا دو اینچ خارج از دهانه مقعد باز می شود. اینها می توانند به شکل U داشته باشند، با منافذ خارجی در دو طرف مقعد (به نام فیستول نعل اسبی).
  • سوپر اسفنکتریک. این مسیر از فضای بین ماهیچه های اسفنکتر داخلی و خارجی شروع می شود و به سمت بالا تا نقطه ای بالاتر از عضله شرمگاهی می چرخد، از این عضله عبور می کند، سپس بین عضله شرمگاهی و بالابرنده آنی به سمت پایین امتداد می یابد و یک یا دو اینچ خارج از مقعد باز می شود.
  • اکسترا اسفنکتریک. این مسیر از رکتوم یا کولون سیگموئید شروع شده و به سمت پایین امتداد می یابد، از عضله بالابرنده آنی عبور می کند و در اطراف مقعد باز می شود. این فیستول ها معمولاً در اثر آبسه آپاندیس، آبسه دیورتیکولار یا بیماری کرون ایجاد می شوند.

روشهای درمان فیستول مقعدی

بسته به شدت فیستول، گزینه های مختلفی برای درمان فیستول وجود دارد. برای فیستول های کوچک، پزشک ممکن است یک روش سرپایی در مطب انجام دهد. فیستولوتومی ممکن است برای باز کردن و تخلیه فیستول انجام شود. پزشک شما همچنین ممکن است بتواند از بخیه‌ها برای مهر و موم کردن فیستول استفاده کند و به آن اجازه بهبودی بدهد.

فیستول های بزرگتر برای بستن صحیح به جراحی نیاز دارند. پس از جراحی، ممکن است برای شما مسکن ها، آنتی بیوتیک ها برای جلوگیری از عفونت و نرم کننده های مدفوع تجویز شود تا حرکات روده در حین بهبودی آسان تر شود.

اگر فیستول کوچک بود، روند بهبودی ممکن است فقط چند روز یا چند هفته طول بکشد، اما فیستول‌های بزرگ‌تر می‌توانند زمان بیشتری برای بهبودی داشته باشند و حتی ممکن است به جراحی‌های اضافی نیاز داشته باشند. حتماً ناحیه را تمیز نگه دارید، به خصوص بعد از اجابت مزاج. پدهای مرطوب ممکن است به این روند کمک کنند. حمام آب گرم نیز می تواند تسکین دهنده باشد و به تمیز کردن ناحیه تحت درمان کمک کند.

اگر علائم فیستول را تجربه می کنید، منتظر صحبت با پزشک خود نباشید. به دنبال درمان باشید و گزینه‌های موجود را بیاموزید – درمان ممکن است ساده‌تر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید، و در بیشتر موارد بهتر از رها کردن بدون درمان است.

https://persianv.com

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...