رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
hpvdarman

واکسن اچ پی وی و گارداسیل زگیل تناسلی

پست های پیشنهاد شده

یکی از راه های پیشگیری از بیماری زگیل تناسلی و یا همان پیشگیری از ویروس HPV است. تزریق واکسن تنها راهکار ایمن و مقاوم پیشگیری از بیماری ها است. زگیل تناسلی یکی از بیماری های مقاربتی و شایعی است که از طریق ارتباط جنسی منتقل می شود.

این بیماری عامل بسیاری از عارضه های خطرناک از جمله سرطان دهان رحم شناخته می شود. اما با تزریق این دارو می توان از این عارضه پیشگیری نمود. با ما همراه باشید، تا اطلاعات کاملی را در رابطه با آن کسب نمایید.

 

 

 

 

واکسن گارداسیل (اچ پی وی) چیست؟

بیماری زگیل تناسلی در اثر ابتلا به نوعی ویروس خطرناک به نام  HPV ( پاپیلومای انسانی) ایجاد می شود. این بیماری بسته به نوع ویروس می تواند موجب زگیل تناسلی شده و یا عامل بیماری های خطرناکی نظیر سرطان دهانه مقعد و یا رحم و … باشد. معمولاً 70 درصد از موارد سرطان واژن، 30 درصد از موارد سرطان فرج و 85 تا 90 درصد از موارد سرطان مقعد ناشی از این ویروس روی می دهد.

با تزریق واکسن گارداسیل می توان از ابتلا به نوع مشخصی از ویروس های خطرناک HPV جلوگیری نمود. این واکسن می تواند از ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی نوع 6، 11، 16 و 18 و به دنبال سرطان های مرتبط با این ویروس ها پیشگیری نماید. این 4 نوع ویروس به عنوان عامل زگیل تناسلی در زنان و مردان و نیز سرطان شناخته می شوند

واکسن اچ پی وی و گارداسیل زگیل تناسلی.

این واکسن معمولاً در بازو و در 2 یا 3 دوز به اندازه 0.5 میلی لیتر و در طی 6 ماه  تزریق می شود. دوز اول دارو در ماه صفر، دوز دوم 2 ماه بعد و دوز سوم 4 ماه بعد تزریق می شود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...