رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
hpvdarman

پماد لیدوکائین اچ برای شقاق

پست های پیشنهاد شده

اگر درد شدیدی هنگام دفع دارید، ممکن است زمانی که به پزشک مراجعه می کنید، بی حس کننده های موضعی مانند لیدوکائین برای داشتن اجابت مزاج راحت شما تجویز کند. همچنین این پماد به از بین رفتن سوزش و خارش هم کمک می کند.

منظور از داروهای موضعی، دارویی است که مستقیماً به ناحیه آسیب دیده می مالید. درست است که انجام این کار به درمان سریع شقاق کمک نمی کند، اما می تواند به کاهش درد کمک کند.

همچنین پزشک لیدوکایین را برای ترمیم ترک های مقعدی تجویز می کند. این دارو به صورت ژل یا پماد وجود دارد که باید اصولا طی 1 تا 2 هفته استفاده شود زیرا در این مدت باید شکاف بهبود پیدا کند. ولی اگر طی این مدت درمان نشد، باید برای پیگیری روش های بهتر به پزشک مراجعه کنید.

پماد لیدوکائین برای شقاق خوبه؟

پماد دیلتیژل یا دیلتیازم

لازم به ذکر است که بسیاری از پزشکان برای درمان شقاق مقعدی ، دیلتیازم هیدروکلراید تجویز می کنند. دیلتیازم به عنوان یک مسدود کننده کانال کلسیم کاربرد دارد که با اتساع عروق خونی کمک به بهبود شقاق می کند. کلسیم همراه با یک ماده دیگر در بدن باعث انقباض عضله قلب شده و به پمپاژ خون کمک می کند. همچنین ماده کلسیم باعث انقباض یا کوچکتر شدن رگ های خونی می شود. پماد دیلتیازم با بستن مسیر کلسیم، باعث می شود رگ های خونی شل شده و گشاد شوند.

در نتیجه این پماد عضلات اسفنکتر مقعد را شل می کند که درد را کاهش داده و باعث می شود مدفوع راحت تر دفع شود. این دارو با تقویت جریان خون باعث می شود روند بهبودی شروع شود.  از مزیت های دیگر آن می توان به کاهش فشار داخل کانال مقعد اشاره کرد، که درد و اسپاسم را هم کم می کند.

عکس پماد دیلتیازم دو درصد

پماد نیتروگلیسیرین برای شقاق یا گلیسیرین تری نیترات

اگر علائم بیماری طی یک یا دو هفته بهبود نیافتند ، پزشک عمومی دارویی به نام گلیسریل تری نیترات (GTN) یا همان نیتروگلیسیرین را برای شما تجویز می کند.

این پماد شقاق به صورت مستقیم روی دریچه مقعد و زخم اعمال می شود که بیمار باید این کار را 2 بار در روز با فاصله زمانی که پزشک توصیه می کند، انجام دهد.

نیتروگلیسیرین با کمک به گسترش رگهای خونی اطراف مقعد، خونرسانی را افزایش داده و به بهبودی سریع شقاق مقعدی کمک می کند. از جمله مزیت های آن کمک به کاهش فشار در کانال مقعد بوده که درد را تسکین می دهد.

از عوارض شایع این پماد می توان به سردرد، سرگیجه و سبکی سر اشاره کرد که اکثر افراد به محض شروع استفاده، دچار آن می شوند.

hpvdarman.com

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...