رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
hpvdarman

مزایا و عوارض جانبی درمان شقاق با بوتاکس و مراقبتهای بعد از تزریق

پست های پیشنهاد شده

شقاق یا فیشر بیماری آزار دهنده ای است که با ترک در پوست مقعد نمایان می شود، این عارضه حاصل وارد آمدن فشار بیش از اندازه، به این ناحیه ایجاد شده و اغلب همراه با درد و خونریزی بسیاری است، به همین ترتیب نیاز به درمان فوری دارد. شقاق را میتوان از طریق روش های مختلفی درمان نمود و ساده ترین راهکار، تغییر سبک زندگی و استفاده از پماد آنتی فیشر است همچنین قطعی ترین و موثر ترین راهکار، درمان شقاق با لیزر است که بدون درد و خونریزی بیماری را درمان خواهد نمود. اما برای درمان این بیماری روش های مختلفی وجود دارد، یکی از راهکار های درمان این بیماری که البته بهبودی موقتی دارد، درمان شقاق با بوتاکس می باشد. این روش با وجود مزایا و معایب مختلف به وفور مورد استفاده قرار می گیرد که به سرعت درد بیمار را کاهش خواهد داد. در ادامه به شرح این روش درمانی می پردازیم.

درمان شقاق به روش تزریق بوتاکس

همان طور که ذکر کردیم درمان شقاق با بوتاکس، راهکاری موقتی است و تنها برای 3 الی 6 ماه این بیماری را درمان می کند. در این روش بوتاکس یا همان سم بوتولینوم در عضلات درگیر با شقاق تزریق شده و موجب فلج شدن این عضلات می گردد، زیرا این بیماری ناشی از اسپاسم عضلات و کاهش خون رسانی در این ناحیه ایجاد شده و تزریق این ماده موجب فلج شدن این عضله شده و گرفتگی آن را کاهش میدهد از طرفی بیمار دردی را احساس نخواهد کرد  به علاوه چون فشاری ناشی از گرفتگی عضلات به آنها وارد نمیشود، بوتاکس می تواند در درمان فیشر نیز موثر باشد.

عود مجدد بیماری بعد از تزریق بوتاکس به علت زمینه ای که موجب این بیماری شده باشد بستگی دارد، یعنی اگر فرد در اثر بیماری زمینه ای مبتلا به شقاق شده باشد نباید انتظار داشت با تزریق بوتاکس درمان قطعی صورت گیرد زیرا در این مورد مجدداً پس از کاهش تاثیرات بوتاکس، شقاق مجدداً عود خواهند نمود در این مورد لازم است فرد سریعاً به درمان علت زمینه ای بیماری بپردازد.

درمان شقاق به روش تزریق بوتاکس

مزایای درمان شقاق با بوتاکس

مهمترین مزیت های درمان شقاق با تزریق بوتاکس به این شرح است:

  • این روش درمانی سرپایی بوده و نیاز به بستری شدن ندارد.
  • این روش درمانی نیاز به بیهوشی ندارد و بلکه برای بیمار بیحسی موضعی تزریق می شود.
  • این روش بدون درد و خونریزی (حین تزریق و بعد از آن )است.
  • نیازی به طی کردن دوران نقاهت نخواهد بود.
  • دستیابی به درمان موثر ولی موقتی در کمتر از 24 ساعت
  • این روش به سرعت درد بیمار را کاهش خواهد داد.
  • این روش درمان فیشر مشکلات اجابت مزاج برای بیمار را به همراه نخواهد داشت.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...