رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
foodonly

طول عمر خودروهای خارجی و روش های افزایش آن

پست های پیشنهاد شده

در کشور ما متاسفانه چیزی به اسم عمر مفید خودروها رعایت نمی شود و ممکن است خودرویی 15 الی 20 سال کار کند. در حالی که این درست نیست و خودرو هم مانند هرچیز دیگری یک طول عمر مفیدی دارد که می تواند با توجه به برند خودرو، میزان مصرف آن و ... متفاوت باشد.

در صورت گذشتن از آن عمر مفید، قطعات خودرو به مرور خراب می شوند و این باعث تعمیر و خرید لوازم یدکی خودرو را به صورت مداوم سبب می شود. همینطور این اتفاق از ایمنی خودرو هم می کاهد.

عمر مفید خودروهای کره ای چقدر است؟

در دهه 90 خودروهای کره ای هیوندای وارد بازار کشور ما شدند و سپس کیا نیز پا به عرصه گذاشت. عمر مفید خودروهای هیوندای از خودروهای کیا بیشتر بوده و همینطور هزینه لوازم یدکی هیوندای نیز به نسبت خودروی کیا کمتر است.

خودروهای هیوندای به طور متوسط 200 هزار مایل یا حدود 16-17 سال دوام می آورند. این خودروها رتبه های قابلیت اطمینان بالاتر از حد متوسط را دریافت می کنند. به طور مثال هیوندای سانتافه یکی از معروف ترین خودروهای هیوندای است و در سال 2019 برنده جایزه J.D. Powers برای کیفیت شده است. خودروهای کیا معمولا حدود 13 سال یا 150 هزار مایل عمر می کنند.

طول عمر خودروهای آمریکایی چقدر است؟

در سال 2005 طول عمر مفید خودروهای آمریکایی حدود 8 سال بوده است اما یک دهه بعد طول عمر این خودروها به 9 سال و در سال های بعدی به 11 و حتی 13 سال افزایش پیدا کرد.

روش های افزایش طول عمر خودروهای خارجی

توجه به سطح کیفیت روغن موتور خودرو: استفاده از روغن مناسب و همچنین زمان بندی مناسب برای تعویض روغن موتور خودرو یکی از تاثیرگذارترین عوامل در افزایش طول عمر خودروهای خارجی است.

توجه به سیستم خنک کننده موتور: سیستم های خنک کننده ماشین مانند رادیاتور، فن و ترموستات نیز نقش مهمی در افزایش طول عمر خودرو و سالم ماندن خودرو دارند.

استفاده از لوازم یدکی اصل: یکی از فاکتورهای مهم در افزایش طول عمر خودروهای خارجی و هیمنطور ایرانی، استفاده از لوازم یدکی اصل است. به طور مثال در صورت خرید لوازم یدکی کیا اصل، خودروی شما کمتر آسیب می بیند.

توجه به سیستم برق خودرو: به طور مداوم سیم های برق خودرو را چک کنید و در هنگام روشن بودن خودرو سر باتری را جدا نکنید.

توجه به سیستم کولرو تهویه خودرو: در فصول سرد سال هم به منظور پیشگیری از ته نشین شدن گاز کولر، بهتر است 5 الی 10 دقیقه کولر خودرو روشن شود.

چک کردن مداوم لاستیک ها: یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در عمر خودروی شما لاستیک ها می باشند که همیشه باید بالانس باشند.

مراجعه به تعمیرگاه های معتبر: مهم است که هنگام خرابی خودرو به خصوص خودروهای خارجی، به تعمیرگاه های معتبر و متخصص مراجعه کرد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...