رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
hpvdarman

تجربه عمل فیستول از نظر پزشکان و بیماران

پست های پیشنهاد شده

فیستول مقعدی به یکی از بیماری های دردناک و نگران کننده برای بیماران تبدیل شده که قبل از عمل تمایل دارند تجربه دیگر بیماران را از نتیجه عمل بدانند. یا اینکه بهترین روش درمان از نظر پزشکان کدام است؟ 

لازم است بدانید که اکثرا ممکن است روش جراحی فیستول را انتخاب کننده که احتمالاً در 1 تا 2 هفته اول کمی درد و خونریزی با اجابت مزاج خواهید داشت. می توانید با دریافت فیبر و مایعات کافی و استفاده از نرم کننده ها یا ملین های مدفوع، درد دفع مدفوع خود را کاهش دهید. نشستن در آب گرم (حمام سیتز) پس از اجابت مزاج نیز کمک کننده خواهد بود.

فیستول چیست؟

فیستول مقعدی از بیماری های عفونی ناحیه مقعدی است. این بیماری موجب اتصال غیر طبیعی دو ارگان از بدن به یکدیگر می گردد. فیستول معمولاً در اثر عفونت درمان نشده آبسه ایجاد می شود. این بیماری همراه با علائمی مانند درد، سوزش، خارش، خونریزی و … بروز می نماید. در نتیجه عمل جراحی فیستول ضروری است.

علائم بیماری فیستول مقعدی

آبسه ای که باعث ایجاد فیستول می شود بسیار دردناک است. می تواند باعث درد شدید و تورم در اطراف مقعد شود. این درد با حرکات روده بدتر می شود. گاهی ترشحاتی از دهانه اطراف مقعد وجود دارد. همچنین ممکن است تب و خونریزی در اطراف آن ناحیه داشته باشید.

پزشک شما می‌تواند فیستول مقعدی را با معاینه فیزیکی ناحیه مقعد تشخیص دهد. اگر پزشک شما فیستول ببیند، معمولا سعی می کند عمق و جهت فیستول را تعیین کند. در برخی موارد، پزشک ممکن است سونوگرافی یا ام آر آی را تجویز کند. این آزمایش ها به پزشک اجازه می دهد فیستول داخل بدن شما را ببیند.

کیا عمل فیستول انجام دادند؟

jahannews.com این جراحی توسط جراح کولون و رکتوم انجام می شود. هدف از جراحی ایجاد تعادل بین خلاص شدن از شر فیستول و در عین حال محافظت از عضلات اسفنکتر مقعد است که در صورت آسیب می تواند باعث بی اختیاری شود. فیستول هایی که در آن عضله اسفنکتر درگیر نیست یا کمی درگیر است، با فیستولوتومی درمان می شوند.

جراحان عمل فیستول را برای تمام بیمارانی که مبتلا به این عارضه هستند ضروری می دانند. زیرا بیماری فیستول می تواند با عفونت و چرکی زیادی همراه باشد که به مرور زمان بدتر هم می شود. در نتیجه ممکن است به دیگر عضلات هم برسد و آنها را درگیر کند.

با ترشح بعد از عمل فیستول چه کنیم؟

داشتن ترشحات یا خروج خونابه پس از عمل جراحی طبیعی است. اگر چه ممکن است که این ترشحات تا دو هفته هم طول بکشند ولی پس از عمل به مرور زمان کمتر شده و قطع می شوند.

بهترین کار برای جلوگیری و تسریع در روند از بین بردن ترشحات در خانه استفاده از کمپرس یخ می باشد. البته این مورد هم با مشورت پزشک باید انجام شود. توجه کنید که محل را مرتب باید تمیز کرده و از تجمع چرک و ترشحات جلوگیری کنید.

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...