رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
foodonly

روش های مطمئن درمان جوش صورت

پست های پیشنهاد شده

انواع جوش صورت به دلایل مختلفی ظاهر می شوند که در ادامه این دلایل را به شما توضیح می دهیم. نکته ای که لازم است بدانید این است که برای رفع انواع جوش، روش های مختلف خانگی و پزشکی وجود دارد.

علت ایجاد جوش صورت چیست؟

جوش صورت به دلایل مختلف هورمونی و غیر هورمونی شامل موارد زیر ایجاد می شود:

·         تغییر میزان هورمون ها در دوران قاعدگی

·         مصرف قرص های ضد بارداری

·         بهم ریختگی هورمون ها به دلایل مختلف

·         استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی نامرغوب

·         رژیم غذایی ناسالم و سرشار از چربی

·         بیماری های داخلی مانند تیروئید، کبد چرب و ...

·         استرس

·         ژنتیک

·         بهداشت پایین

·         و ...

روش های درمان جوش صورت کدام اند؟

بهترین روش های درمان جوش صورت را در زیر برایتان شرح می دهیم:

سرکه سیب؛ درمان یک شبه جوش صورت

اگر می خواهید که یک شبه جوش صورت خود را از بین ببرید به صورت زیر عمل کنید. در ابتدا صورت خود را با یک شوینده ملایم پاک کنید. سپس دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق آب ترکیب کرده و این ترکیب را با استفاده از یک گوش پاک کن روی جوش خود بمالید و بگذارید تا صبح روی صورتتان بماند. خبر خوش این است که صبح با دیدن صورت خود شگفت زده می شوید زیرا دیگر خبری از جوش صورتتان نیست.

لیزر

یکی از بهترین روش های نوین برای درمان جوش، لیزر درمانی با نور شدید پالس و APL است. با انجام این روش در کلینیک زیبایی، در جلسات اول تعداد زیادی از جوش های خود را از دست می دهید ولی برای نتیجه گیری بهتر و همیشگی آنها باید لیزر درمانی را در 4 الی 6 جلسه انجام داد.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن برای درمان جوش های غیر التهابی و خفیف می تواند موثر باشد. کریستال های موجود در میکرودرم ابریژن باعث تحریک پوست می شود. از طرفی سلول های مرده و چربی های اضافه پوست را از بین می برد که برای درمان آکنه های خفیف مناسب است.

مصرف دارو

برای از بین بردن همیشگی جوش های خود، بهترین کار مراجعه به پزشک متخصص است. امکان دارد که پزشکان در مرحله اول درمان، مصرف بعضی داروهای استروئیدی یا کورتونی را برای کوتاه مدت تجویز کنند. البته باید این نکته را حتما بدانید که تحت هیچ شرایطی مصرف این داروها برای طولانی مدت توصیه نمی شود و پزشکان مصرف چند روزه و یا نهایتا دو هفته ای این داروها را برای بهبودی موقتی علائم تجویز می کنند.

آکوتان، راکوتان و ایزوترتینوئین همگی از مشتقات ویتامین آ هستند و در واقع یک نوع دارو هستند. این دارو در اکثر مواقع برای افرادی تجویز می شود که به سایر داروها پاسخ نداده اند و آکنه های متوسط تا شدید دارند. این داروها در کنار تاثیر مثبتی که در رفع جوش دارند، عوارض جانبی مانند افسردگی و بیماری التهابی روده را نیز ممکن است به همراه داشته باشند.

تخلیه جوش

یکی دیگر از روش های موثر برای درمان جوش های صورت در نوع زیر پوستی آن، تخلیه کیست های پوست و جوش های چرکی به وسیله ابزارهای مخصوص است تا درد و عفونت ناشی از آن کاهش پیدا کند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...