رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
1sogand

قیمت روکش استیل دندان

پست های پیشنهاد شده

روکش استیل دندان

روکش دندان ترمیم هایی هستند که با مواد زیبایی به منظور بازگرداندن دندان به ظاهر طبیعی پس از از بین رفتن ساختار دندان می باشد. درمان ونیر دندان در مواردی انجام می شود که ساختارهای از دست رفته بر اثر ضربه و پوسیدگی باپر کردن دندان قابل تکمیل نباشد. بسته به وضعیت ساختار دندان بیمار،  نوع درمان انتخاب می شود. با استفاده از انواع روکش دندان می توان ظاهر بد ناشی از مشکلاتی مانند شکستگی، ترک و پوسیدگی دندان را از بین برد. علاوه بر این، مشکل زرد شدن دندان ها با روکش قابل حل است. به لطف این روش، دندان ها می توانند ظاهر بسیار زیبایی پیدا کنند. از انواع روکش دندان می شود به روکش استیل دندان اشاره نمود.

قیمت روکش استیل دندان

رایج ترین انواع آلیاژ مورد استفاده در روکش های فلزی دندان در عمل:

آلیاژهای کروم نیکل

آلیاژهای طلا

فلزات گروه پلاتین، پالادیوم و تیتانیوم

آلیاژهای کروم کبالت

روکش دندان استیل نوعی روکش است که در آن از آلیاژهای فلزی مختلفی که برای استفاده در دندانپزشکی تولید می شود به عنوان زیرسازی در زیر پرسلن استفاده می شود. این فلزات، آلیاژهای فلزی استاندارد بسیار بادوام و سازگار با بافت دندان و لثه هستند.

تقریباً در تمام مواردی که پروتز دندان ثابت در دندانپزشکی مبتنی بر فلز مورد نیاز است، رایج ترین نوع روکش دندان است.

کاربرد روکش استیل دندان چیست؟

تهیه برنامه درمانی با عکس برداری پانورامیک و پری آپیکال اشعه ایکس

پر کردن، درمان ریشه و درمان لثه در صورت لزوم

آماده سازی دندان ها با سایش و ساخت ونیرهای موقت کامپوزیت در همان جلسه

روکش دندان استیل

هزینه روکش استیل دندان

در این روش پس از اندازه گیری ساختار دندان، زیرساخت فلزی مناسب برای این ابعاد ایجاد می شود. اگر زیرساخت فلزی آزمایش شده در دهان بیمار سازگار باشد، تکنسین دندانپزشکی با استفاده از برس های مخصوص شکل دندان را ایجاد می کند. روکش که سپس دوباره بررسی می شود، پس از پرداخت آماده استفاده می شود.روکش‌های استیل ضد زنگ روکش‌های نقره‌ای هستند که برای پوشاندن دندان‌های خلفی و محافظت از ساختار دندان بیش از سایر انواع روکش‌ها استفاده می‌شوند. در برابر نیروهای گاز گرفتن و جویدن مقاوم بوده و به ندرت می شکنند. تاج های فولادی ضد زنگ اغلب در کودکان خردسال استفاده می شود. با مراقبت خوب از دهان و مسواک زدن منظم، این پوشش ها می توانند برای مدت طولانی در دهان باقی بمانند.

قیمت روکش استیل دندان شیری

روکش‌ دندان استیل ضد زنگ (Coating) روکش‌های فلزی هستند که روی دندان‌هایی با از دست دادن بافت پیشرفته و دندان‌هایی که تحت درمان پالپ (آمپوتاسیون، درمان ریشه) قرار گرفته‌اند، اعمال می‌شوند.
با روکش های فولادی ضد زنگ، دندان شیری کودک یا دندان دائمی کودک که مواد زیادی را به سرعت و به طور موثر از دست داده است، حفظ و در دهان نگهداری می شود. روکش های استیل پوشش های فلزی پیش ساخته هستند. روکش های استنلس استیل به صورت آماده برای هر دندان هستند و با تطبیق روی دندان به سرعت اعمال می شوند.

مراحل روکش استیل دندان کودکان

پس از تطبیق با دندان کودک، به دندان چسبانده می شود.

از نظر زیبایی شناسی خوشایند نیست زیرا رنگ آن فلز است.

ممکن است در حین استفاده نیاز به بی حسی موضعی باشد.

اگر این درمان اعمال نشود، پوسیدگی ممکن است پیشرفت کند، از دست دادن بافت در دندان افزایش یابد و پوسیدگی ثانویه رخ دهد.

این نکته را در نظر بگیرید که پس از انجام عمل، به مدت 2 ساعت نباید از محل استفاده استفاده کرد، غذاهای چسبناک مانند آدامس و دمنوش ترکی که ممکن است باعث کنده شدن روکش شود نباید به مدت 2 تا 3 روز به کودک داده شود. در صورت افتادن پوشش، فوراً با پزشک خود مشورت کنید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...