رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
geekgirlnzri

خرید و اجاره انواع برانکارد در کرج و تهران

پست های پیشنهاد شده

برانکارد به عنوان یکی از ضروری ترین تجهیزاتی می باشد، که در مصدوم شدن و یا آسیب دیدن افراد می توانید برای جا به جایی بیمارانی که وضعیتی مناسبی ندارند، استفاده کنید. استفاده از برنکارد برای جا به جایی بیماران کمک می کند، تا از آسیب دیدگی بیش از اندازه مصدومان جلوگیری شود.

انواع برانکارد

برانکاردها در مدل های مختلف (استاندارد، تا شو، شکسته‌ بندی و...) طراحی و برای جا به جایی بیماران مورد استفاده قرار می گیرند. نکته ی مهمی که در رابطه با برانکاردها وجود دارد، این است، که باید مدل مناسب آن با توجه به نوع جراحت و کاربرد انتخاب شود. اغلب برانکاردها به صورت عمومی طراحی و برای این که بتوانید بیماری که آسیب دیدگی آن از نوع معمولی می باشد، را جا به جا کنید، ولی در مواردی که وضعیت بیمار وخیم می باشد، حتماً برای جا به جایی باید از برانکاردهای مخصوص استفاده کرد.

در این بخش به بررسی و معرفی انواع برانکارد می پردازیم، تا شما بتوانید بهترین مدل را برای خرید و اجاره انتخاب کنید. پر کاربردترین انواع برانکارد به شرح زیر می باشد.

برانکارد قابل حمل (پرتابل)

برانکارد قابل حمل

برانکارد قابل حمل در دو مدل دستی و تاشو طراحی می شوند، مناسب برای جا به جایی و حمل بیمار در محیط های مختلف اعم از فضاهای تنگ، باریک و پله‌‌ ها می باشد. این نوع از برانکاردها بیشترین کاربرد را در مراکز درمانی، فوریت‌‌ های پزشکی، آمبولانس و... دارند. در مورد جنس بدنه ی این برانکارد هم باید گفت، که جنس بدنه ی آن از نوع آلومینیوم می باشد، همین موضوع باعث می شود، تا وزن برانکارد کاهش پیدا کند، ولی در عین حال استحکام بالایی داشته باشد. در مورد پارچه ی این دستگاه هم باید بگوییم، که جنس آن از نوع برزنتی می باشد، و می تواند وزن های زیاد را تحمل کند.

در مورد نوع طراحی این برانکارد هم باید بگوییم، که طوری طراحی شده است، که بتوانید به راحتی آن را جا به جا کنید. در دو بخش کناری آن دستگیره‌‌ های پلاستیکی قرار داده شده است، تا در حین جا به جایی از لغزش آن جلوگیری کنند. برای این که بتوانید از بیمار خود محافظکت کنید، این دستگاه دارای سه کمربند در بخش های مختلف اعم از سینه، بدنه و پای بیمار و اهرم‌‌ های قفل در دو قسمت است. 

برانکارد چرخدار

برانکارد چرخدار

در مورد بدنه ی برانکارد چرخدار باید بگوییم، که بدنه ی این دستگاه متشکل از لوله‌ های ضخیم می باشند. برای کنترل راحت تر هم این برانکاردها دارای چرخ‌‌ های ترمز دار می باشند. از مهم ترین ویژگی های این برانکارد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • جنس رویه (پارچه) برانکارد از برزنت می باشد.
  • قابلیت تنظیم ارتفاع بیمار 
  • به دلیل طراحی به صورت چرخ دار بیشتر برای حمل بیمار در بیمارستان‌‌ ها و مراکز درمانی استفاده می‌ شود.

برانکارد آمبولانسی 

برانکارد آمبولانسی 

این برانکارد مناسب برای منتقل کردن مصدوم به آمبولانس می باشد. استفاده کردن از برانکارد کالاسکه‌ ای آمبولانسی پاچلاقی به شما کمک می کند، تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به جا به جایی بیماران اقدام کنید. جنس بدنه ی این برانکارد از آلومینیوم ساخته می شود، و بسیار سبک می باشد. در بخش سری و زیر پایی دارای شکن با قابلیت تنظیم کردن می باشد. در مواردی که شرایط خاص باشد، می توانید آن را به صندلی تبدیل کنید. برای این که این دستگاه بتواند در کابین آمبولانس ثابت نگه داشته شود، دو قفل ایمنی در بخش پایین آن قرار داده شده است.

برانکارد ریکاوری

برانکارد ریکاوری

با توجه به این موضوع که بیماران بعد از این که از اتاق عمل خارج می شوند، دارای وضعیت ناهوشیار یا نیمه هوشیار می باشند، قطعاً به مراقبت های خاصی نیاز دارند. برانکارد ریکاوری برای منتقل کردن چنین بیمارانی طراحی می شوند. در این دستگاه معمولاً از یک رویه چرم مصنوعی ضخیم استفاده می شود، و قابلیت شست و شو و ضد عفونی کردن این رویه وجود دارد. شما می توانید ارتفاع برانکارد ریکاوری را تنظیم کنید، و بیمار خود را بعد از عمل در وضعیت مناسبی قرار دهید. برای این که هنگام جا به جا کردن برانکارد سر و صدای آزار دهنده ای ایجاد نشود، چرخ‌‌ های دستگاه مستحکم و روان می باشد. هم چنین برای این که بتوانید برانکارد ریکاوری کنترل کنید، مجهز به ترمز است، تا به راحتی متوقف شود.

سایر مشخصات برانکارد ریکاوری 

  • قابلیت تنظیم کردن شیب قسمت زیر سر بیمار
  • دارای پایه‌ جهت نگهداری سرم 
  • اختصاص دادن بخش مجزا برای نگهداری کپسول اکسیژن 
  • یک سبد برای جا به جایی وسایل بیمار 

برانکارد اسکوپ

برانکارد اسکوپ

برانکاردهای اسکوپ متشکل از دو قطعه جدا شونده می باشد، که دور بیمار را احاطه می کند، و شما به واسطه ی آن می توانید به راحتی بیمار را جا به جا کنید. برای این که بتوانید بیمار در این برانکارد قرار دهید، باید گیره‌‌ های ابتدایی و انتهایی آن را باز کنید، تا دو بخش این دستگاه تقسیم شود، بعد از آن دو قطعه را زیر بیمار قرار داده و گیره‌ ها را ببندید. برانکارد اسکوپ مناسب برای حمل و جا به جایی بیماران آسیب نخاعی و سوانح رانندگی می باشد. 

سایر مشخصات برانکارد اسکوپ

  • جنس بدنه ی برانکارد اسکوپ از نوع آلومینیومی می باشد، و قابلیت تحمل وزن های بالا را دارد.
  • مجهز به لوله‎‌ های تلسکوپی می باشد، تا شما بتوانید طول برانکارد را با توجه به قد بیمار تنظیم کنید.
  • طول طول برانکارد در حالت بسته حدود 100 سانتی ‌متر و در حالت باز تا حدود 200 سانتی ‌متر می‌ رسد.

برانکارد بسکت

حین انجام برخی از مسابقات ورزشی ممکن است، به خاطر آسیب دیدن بازیکنان در حین بازی نیاز به جا به جایی با برانکارد داشته باشند. در مواردی که میزان آسیب دیدگی به قدری باشد، که مصدوم نتواند حرکت کند، برای خارج کردن آن از زمین از برانکارد بسکت استفاده خواهد شد.

سایر مشخصات برانکارد بسکت

  • بدنه ی این دستگاه به گونه ای طراحی می شود، تا بتواند در برابر سایش، خوردگی بیشترین مقاومت را داشته باشد.
  • مجهز به بند‌‌های نگهدارنده جهت نگهداری مصدوم 
  • به غیر از محیط‌های ورزشی مناسب برای استفاده در حمل و نقل هوایی، بالابر‌‌ها و عملیات امداد نجات کوهستان و دریا می باشد.

برانکارد صندلی شونده

خرید و اجاره برانکارد در کرج و تهران

برانکاردهایی که از نوع صندلی شونده می باشند، مناسب برای حمل بیمارانی می باشد، نیاز به مراقبت‌‌ های پزشکی دارند. شما می توانید به راحتی این برانکارد به یک پایه تنظیم ارتفاع شامل چرخ‌ و ریل مجهز کنید، تا توسط یک نفر قابل حرکت باشد. برانکاردهایی که به صورت معمولی طراحی می شوند، چنین پایه ای را ندارند، و حتماً باید توسط چند نفر حمل شوند.

برانکارد شکسته ‌بندی

برانکارد شکسته ‌بندی (برانکارد ارتوپدى) مناسب برای بلند کردن مصدوم و قرار دادن بیمار بر روى تخت می باشد. کاربرد این دستگاه برای جا به جایی افرادی می باشد، که به خاطر شکستگی نباید تکان بخورند. این دستگاه مجهز به یک برزنت یا پلاستیک به ‌طول حدود 200 سانتى ‌متر و دو دیرک بلند می باشد.

امکان تغییر طول آن بر اساس اندازه افراد وجود دارد.

https://salamatnovin.com/post/101/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AF

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...