رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
hpvdarman

بواسیر خونی و درمان + علائم، جلوگیری و عوارض خونریزی هموروئید

پست های پیشنهاد شده

 

عکس بواسیر خونی و علائم آن

بواسیر خونی چیست و بهترین روش درمان آن چه می باشد؟ پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانید که بیماری هموروئید برای برخی افراد، علائمی ایجاد نمی کند. اما برای دیگران، این توده باد کرده می تواند منجر به خارش، سوزش، خونریزی و ناراحتی شود، به خصوص زمانی که برای مدتی نسبتا طولانی می نشینید. بواسیر خونی یکی از عوارض دردناک هموروئید در صورت عدم درمان آن است.

بواسیر خونی و علت آن چیست؟

بیماری بواسیر که به آن هموروئید نیز می گویند، سیاهرگ های بزرگ شده یا به عبارتی ورم کرده در راست روده و مقعد هستند. دو نوع هموروئید وجود دارد:

  • هموروئید داخلی: این دسته از رگ های بواسیری داخل مقعد به وجود می آیند.
  • هموروئید خارجی: هموروئید خارجی در اطراف دهانه مقعد، زیر پوست آن ایجاد می شود.

هموروئید داخلی و خارجی می تواند به هموروئید ترومبوزه تبدیل شود. این بدان معنی است که یک لخته خون در داخل سیاهرگ تشکیل می شود. بواسیر ترومبوز شده معمولاً خطرناک نیست، اما می تواند باعث درد و التهاب شدید شود.

در موارد نادر، هموروئید ترومبوز شده می تواند باعث خونریزی جدی رکتوم به دلیل زخم شدن پوست اطراف شود. که این مورد نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

زور زدن یا دفع مدفوع به خصوص اگر سفت باشد، می تواند به هموروئید آسیب رسانده و باعث خونریزی آن شود. خون ناشی از هموروئید روی یک تکه کاغذ توالت قرمز روشن به نظر می رسد.

هموروئیدهای داخلی، خارجی و ترومبوزه همگی می توانند خونریزی کنند که در نتیجه بواسیر خونی را به وجود می آورند. در برخی موارد، اگر هموروئید ترومبوز شده بیش از حد پر شود، ممکن است بترکد.

بواسیر خونی چیست | hpvdarman

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...