رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
saramohebi

خرید آهن الات

پست های پیشنهاد شده

مقدمه نکات کلیدی خرید آهن آلات

در مورد وارد شدن در بازار معاملات خرید هن آلات اطلاعاتی ضروری مورد نیاز است و بسته به این نوع اطلاعات هر کس می تواند بهترین خرید آهن آلات را در این زمینه داشته باشد.

این حوزه البته از بازار دیجیتالی و آنلاین جا نمانده است که حضور آن در این بازار بر اهمیت دانش خریداران و فروشندگان می افزاید.

بدون داشتن دانش کافی نسبت به این محصول و از راه دور عملا نمی توانید خرید خوبی داشته باشید.

پس با ما همراه باشید و از اطلاعات مورد نیاز در این زمینه استفاده کنید. (همچنین برای کسب اطلاعات جزئی و کامل، می توانید به مقاله درباره آهن مراجعه کنید.

یکی از نکات کلیدی خرید آلات این است که بنا به تقاضای بازار و بنگاه های قیمت در این بازار تابع یکسری پیچیدگی های مختلف است که باید آن ها را در نظر داشته باشید.

همچنین آهن آلات محصولات متنوع با ضخامت ها و طول های متفاوت دارند که باید نیاز خود را برای خرید آهن بدانید.

کلاً در مقیاس وسیع می توان از دو نوع آهن و فولاد تجاری نام برد.

فولاد کربنی و فولاد آلیاژی نیز به دونوع 1- زیاد  و  2- کم تقسیم می گردد.

دسته مربوط به نوع کربنی،علاوه برداشتن کربن، دارای حداکثر ۱٫۶۵ درصد منگنز و احتمالأ مقادیر نسبتأ کمی نیز سیلیسیوم، آلومینیوم، مس و … می باشد.

کاربرد های فولاد کربنی در صنایع مختلف شامل موارد زیر است:

  • ساخت بدنه اتومبیل

  • لوازم منزل

  • انواع ماشین آلات

  • کشتی

  • اسکلت ساختمان ها.

پرکاربردترین تیرآهن ها

تنوع تیرآهن ها در بازار زیاد است، اما برخی از آنها نسبت به بقیه پرکاربردتر است. یکی از پرکاربردترین انواع آهن آلات، مقاطع فولادی تیرآهن IPE است. هنگام خرید این محصول به استاندارد آن حتما توجه داشته باشید. از انواع آهن آلات پرکاربرد دیگر می توان به تیرآهن هاش اشاره کرد. این محصول یک جان و دو بال پهن دارد و شکل ظاهری آن شبیه حرف انگلیسی H است. از این محصول در ستون به دلیل بزرگ بودن سطح مقطع آن استفاده می شود. این محصول مقاومت سازه را در برابر نیروهای برشی و خمشی تضمین می کند.

و علاوه بر آن در پل سازی، کشتی سازی و سدسازی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی می توان این محصول را به سه دسته تیرآهن هاش سبک، سنگین و فوق سنگین دسته بندی کرد. عمده تفاوت تیرآهن هاش سبک و تیرآهن هاش سنگین، در ضخامت آنها است. سومین محصول پرکاربرد و پرمصرف از این مقاطع فولادی تیرآهن زنبوری است. دلیل نام گذاری این محصول به حفره های توخالی آن برمی گردد. هدف از ساخت این محصول، تحمل کمان خمشی حداکثری است. وزن کمتر این محصول، نشان از مقرون به صرفه بودن آن است. و همچنین از دیگر مزایای آن می توان به عبور لوله های تاسیساتی و برق از حفره های آن اشاره کرد.

 

نکات خرید آهن آلات ضروری مانند میلگرد

بعنوان راهنمای خرید آهن آلات، همان طور که مطالعه کردید، میلگرد نیز یکی از آهن آلات پرکاربرد در صنعت ساختمان است که به عنوان یک سازه ضروری و مهم به شمار می‌رود. پس دقت بالا در هنگام خرید آن و دانستن ویژگی‌های مختلف میلگرد، اهمیت بالایی دارد مثل قيمت  ميلگرد.

وزن و کیفیت میلگرد مهمترین مواردی هستند که باید مورد بررسی قرار گیرند. شناخته شده‌ترین نوع میلگرد‌ها a۲ و a۳ هستند. از میلگرد a۲ در ساختمان‌هایی که بحث استحکام مطرح نیست و ارتفاع ساختمان نیز، کم است نهایت استفاده را می‌برند. تنوع بالایی که در میلگرد‌های a۲ وجود دارد باعث شده است تا محبوبیت بالایی داشته باشند.

البته انتخاب این موارد نیز بر عهده مهندس ساختمان است که تشخیص می‌دهد آیا این مورد برای بنای شما مناسب است یا خیر؟ اندازه و سایز میلگرد‌ها حداقل ۶ و حداکثر ۶۰ میلی متر است. همان طور که در ابتدای پاراگراف مطالعه کردید، توجه وزن میلگرد یکی از مهمترین نکات خرید آهن آلات است که باید طبق جدول وزنی مورد توجه قرار گیرد.

زنگ نزده بودن میلگرد و مشاهده برند کارخانه تولید کننده آن میلگرد نیز، مهمترین نکاتی است که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید. برای اینکه بتوانید مطعمن‌ترین مراکز را برای خرید انواع میلگرد‌های خود اعم از میلگرد آج دار، میلگرد آلومینیوم، میلگرد استیل، بستر و چهارپهلو را خریداری نمایید بهتر است با کارشناسان موجود در مجموعه آهن رسان در ارتباط باشید. تامین‌کنندگان محصولات موجود در این مجموعه از کارخانجات معتبری مانند ذوب آهن اصفهان، نیشابور، میانه، ابهر، راد همدان و ظفر بناب هستند.

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...