رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
sanazemami

استفاده از سونا خشک ویژگی ها و نکات

پست های پیشنهاد شده

در سونا خشک، بدن در معرض گرمای زیادی قرار می گیرد. برای خنک شدن دوباره، شروع به عرق کردن می کند. و این اثرات مثبتی دارد. از یک طرف منافذ با تعریق پاک می شوند. به این ترتیب پوست شما بهبود می یابد. پوست روشن تر، شفاف تر و شاداب تر به نظر می رسد و تنها کاری که باید انجام دهید این است که بنشینید و لذت ببرید. از طریق عرق، مواد زائد متابولیک حذف می‌شوند و بدن در نتیجه تصفیه می‌شود.

با توجه به افزایش دما، اگر هر از گاهی به اتاق عرق بروید، سیستم ایمنی بدن شما نیز می تواند به طور قابل توجهی از مزایای آن بهره مند شود. آنتی بادی های جدید تشکیل می شوند و این حتی می تواند از عفونت بعد از مدت زمان مشخصی جلوگیری کند. یک مزیت مطلق، به خصوص در فصول سرد که سلامتی اغلب چیزهای زیادی را برای شما باقی می گذارد!

جلسات سونا خشک همچنین می تواند تاثیر مثبتی بر بیماری های پوستی مانند پسوریازیس داشته باشد و در بیماری های روماتیسمی اثر تسکین دهنده ای داشته باشد. با این وجود، در هنگام حمله روماتیسمی نباید به سونا بروید.

اگر از فشار خون بالا رنج می برید، می توانید با رفتن منظم به سونا آن را برای همیشه کاهش دهید. گرمای مکرر نیز تأثیر مثبتی بر گردش خون دارد. در نتیجه رگ ها گشاد می شوند و قلب بهتر با مواد مغذی و اکسیژن تامین می شود.

ناگفته نماند اثرات مفید آن بر روان. گرما همچنین مقداری هورمون شادی را ترشح می کند و شما به طور خودکار احساس شادی و آرامش بیشتری می کنید. پس بیایید اثرات مثبت را در ذهن داشته باشیم.

جلسات سونا خشک تضمین می کند:

  • چهره بهتر،
  • سیستم ایمنی تقویت شده،
  • مسکن درد،
  • کاهش فشار خون بالا،
  • شانس و خوشبختی.

سونای فنلاندی در بین سوناها کلاسیک است.  © قصر خصوصی

 

این نوع سونا خشک وجود دارد

شناخته شده ترین انواع سونا حمام بخار کلاسیک، سونا مادون قرمز و سونای فنلاندی هستند. همچنین یکی از انواع سونا وجود دارد که ممکن است با آن آشنا نباشید. در اینجا به بررسی اجمالی برخی از انواع سونا می پردازیم:

سونای خشک فنلاندی

سونای خشک فنلاندی احتمالا یکی از شناخته شده ترین سوناها است و برای ذهن های حساس مناسب نیست. دماهای نسبتاً بالا در اینجا با رطوبت کمتر حاکم است. در سونای خشک به راحتی می تواند به 85 تا 100 درجه برسد. بنابراین، این نوع سونا برای مبتدیان توصیه نمی شود! اگر برای اولین بار از سونا بازدید می کنید، بهتر است نوع ملایم تری را با درجه حرارت پایین تر انتخاب کنید و فقط مدت زمان آن را به آرامی افزایش دهید.

هر چه نیمکت در کابین یک سونای خشک بالاتر باشد، گرمتر است. بنابراین شما هنوز در اینجا آزادی عمل دارید. مزیت بزرگ سونای خشک این است که دمای بالا تولید عرق را حتی بیشتر از سونای کلاسیک تحریک می کند. برای افزایش بیشتر دمای درک شده در سونا، اغلب آب اضافی روی سنگ های داغ ریخته می شود. اما حتی به عنوان یک کاربر با تجربه از سونا، زیاده روی نکنید. بعد از 15 دقیقه باید خنک شوید. زیرا مهم نیست که بازدید از سونا چقدر سالم باشد، حفظ تعادل همیشه مهم است.

خانواده

بانیا اصالتاً اهل روسیه است. در خانه های چوبی جداگانه میانگین دمای 60 درجه و رطوبت 100 درصد وجود دارد. علاوه بر اتاق عرق، یک اتاق نظافت نیز در مجاورت آن قرار دارد. در اینجا ظروف چوبی پر از آب وجود دارد که برای شستشو در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد. اما این به هیچ وجه تنها چیزی نیست که سونای بانجا را متمایز می کند. به منظور تقویت بیشتر گردش خون، در اینجا از شاخه های توس برای سکته مغزی یا حتی ضربه ملایم بر بدن استفاده می شود. اما نه تنها گردش خون تحریک می شود، بوی غان شاخه ها نیز احساس خوشایند و طراوت را بر روی پوست ایجاد می کند.

به طور سنتی، آبجو نیز اغلب برای ریختن استفاده می شود. علاوه بر این، گاهی اوقات میز و صندلی برای لذت بردن از یک نوشیدنی خنک بعد از جلسه سونا در دسترس است. مولفه اجتماعی نیز در بانیا مهم است. اینجاست که دوستی ها شکل می گیرد و اغلب معامله ها نیز منعقد می شود.

سونای پارچه ای

همانطور که از نام آن پیداست، در سونای نساجی کاملاً بی لباس نمی مانید. لباس شنا معمولا در سونا نساجی پوشیده می شود. اگر با آن احساس راحتی بیشتری می کنید، این نوع سونا برای شما مناسب است! اساساً سونای نساجی با حمام بخار کلاسیک تفاوتی ندارد. بنابراین سونا نساجی یک جایگزین واقعی است. مطالعات نشان می دهد که عرق کردن در لباس شنا هیچ ضرر بهداشتی ندارد. بر عکس. با وجود لباس، مزایایی مشابه سونا کلاسیک دارد. اینها شامل کاهش استرس، آرامش، گردش خون بهتر و بهبود چهره است. تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که لباس ها باید تمیز و خشک باشند و خیلی تنگ نباشند تا تعریق تحت تاثیر قرار نگیرد.

سونای بخار ترکی

سونای بخار ترکی ترکیبی از ماساژ، حمام بخار و رایحه را به شما ارائه می دهد. ابتدا در یک حوله نخی پیچیده شده به اتاق عرق می روید، جایی که درمان با دوش آب گرم از پاها تا شانه ها شروع می شود. سپس می توانید روی یک سنگ مرمر گرم و دلپذیر دراز بکشید که گرمای آن ماهیچه های شما را به میزان قابل توجهی شل می کند. بسته به سونا، ماساژ سر و شستشوی مو نیز می تواند انجام شود. در انتها چای ترکی در اتاق استراحت وجود دارد.

سونا معطر

تفاوت سونای معطر و سونای کلاسیک در این است که علاوه بر گرمای آرام بخش، رایحه درمانی را نیز تجربه می کنید که حواس را نیز ناز می کند!

یک جلسه سونا خشک چقدر طول می کشد؟

اما برگردیم به کلاسیک و رایج ترین نوع سونا در آلمان. حمام سونا تا 17 دقیقه طول می کشد. معمولاً یک مرحله گرم کردن 8-12 دقیقه وجود دارد که پس از آن انفوزیون حدود 5 دقیقه بیشتر طول می کشد. با این حال، زمان می تواند بسیار متفاوت باشد. سوناهایی نیز وجود دارند که مدت زمان ثابتی 30 دقیقه دارند.

اگر تصمیم بگیرید که یک شب سونا داشته باشید و در نتیجه چندین جلسه سونا پشت سر هم داشته باشید، وضعیت متفاوت است. به عنوان مثال، اگر می خواهید سه بار عرق کنید، در مجموع به 45 دقیقه زمان نیاز دارید. پس از آن خنک کردن شایسته پس از آن حدود 60 دقیقه طول می کشد. با تعویض و پیش نظافت یک ساعت دیگر اضافه می شود. این می تواند یک شب کامل طول بکشد - اما چیزهای بدتری وجود دارد، درست است؟

استفاده منظم از سونا چندین اثر مثبت دارد.  © قصر خصوصی

برای اینکه سونا برای سلامتی شما مفید باشد و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، باید مرتب به سونا بروید. © قصر خصوصی

چند بار در هفته بازدید از سونا خشک توصیه می شود؟

هیچ اشکالی ندارد که هر روز از سونا خشک استفاده کنید. اگر حتی در خانه سونا دارید، این به ویژه مفید است. اما اگر تصمیم دارید هر روز به سونا بروید، باید به یک جلسه سونا پایبند باشید. اگر هفته ای دو یا سه بار به سونا می روید، می توانید با اطمینان دو بار در این روزها این کار را انجام دهید. اگر به ندرت از حمام بخار استفاده می کنید، اما هنوز جرات انجام کارهای زیادی را دارید، می توانید بدون تردید از سه جلسه سونا در یک روز لذت ببرید.

جلسه سونا برای چه کسانی مناسب نیست؟

همانطور که جلسات سونا برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما مفید است، اگر قبلاً عفونت یا تب دارید، باید از سونا اجتناب کنید و صبر کنید تا علائم کاهش یابد. همچنین در صورت ابتلا به بیماری های التهابی پوست یا زخم های باز توصیه می کنیم از سونا دیدن نکنید. اگر اختلالات قلبی، گردش خون یا عروقی دارید، باید مراقب باشید و بهتر با پزشک خود صحبت کنید. به خصوص در بیماران قلبی، سرد شدن ناگهانی پس از یک جلسه سونا می تواند باعث انقباض ناگهانی رگ های خونی شود. اگرچه سونا نیز می تواند اثرات مثبتی بر سیستم قلبی عروقی داشته باشد، اما برای احتیاط، همیشه با پزشک خود مشورت کنید. همین امر در مورد هر بیماری مزمن دیگری نیز صدق می کند.

هنگام سونا خشک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

همانطور که بازدید از سونا خشک ممکن است آرامش بخش و آرام باشد، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اگر خودتان سونا می ریزید، مطمئن شوید که همیشه از مایع مخصوص ریزش استفاده کنید و هرگز از محصولات حاوی الکل استفاده نکنید. این خطر تولید بخارات مضر یا حتی آتش سوزی را به دنبال دارد. اگر برای اولین بار به سونا می روید، زیاده روی نکنید و فعلاً 8 تا 10 دقیقه جلسه سونا را محدود کنید. فراموش نکنید قبل از نشستن حوله خود را پهن کنید.

همانطور که می دانید، هر چه بیشتر بنشینید، دما بالاتر می رود. به خصوص اگر مبتدی هستید، توصیه می کنیم با داغ ترین مناطق شروع نکنید. اگر به مرور زمان جرات بالا رفتن از پله ها را داشتید، می توانید جلسه سونا خود را به ویژه موثر کنید، زیرا توصیه می شود روی نیمکت بالایی عرق کنید - البته فقط برای مدت کوتاهی.

وقتی از سونا بیرون می آیید، همیشه باید آب کافی بنوشید - ترجیحا یک لیتر یا بیشتر. خنک شدن بعد از جلسه سونا انجام می شود. با بیرون رفتن در هوای تازه و پیاده روی کوتاه می توانید به آرامی خنک شوید. اگر باتجربه هستید، می توانید به داخل آب سرد یخ هم بپرید. پس از خنک شدن، مرحله استراحت دنبال می شود. با یک حوله یا پتو خود را گرم نگه دارید و مدتی دراز بکشید. حمام پا نیز برای استراحت بدن پس از بازدید از سونا بسیار توصیه می شود. اگر از مرحله استراحت به عنوان استراحت بین دو جلسه سونا استفاده می کنید، باید حدود 30 تا 45 دقیقه برای این کار برنامه ریزی کنید.

و در آخر، نکته بسیار مهم: به بدن خود گوش دهید! بالاخره شما می خواهید با مراجعه به سونا خشک برای او کار خوبی انجام دهید و او را غرق نکنید

لینک منبع

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Join the conversation

You can post now and register later. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • جدید...