رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
fatemeh7997

دوره تخصصی طلا و جواهر سازی در طلافنون

پست های پیشنهاد شده

آموزشگاه طلافنون ایران آموزش طلا و جواهر سازی در ایران و خاورمیانه از سال 1355 فعالیت در زمینه آموزش طراحی و ساخت طلا و جواهر در تهران آغاز نموده و تا به امروز بیش از ده‌ها هنرجو تحت آموزش این مجموعه در صنعت طلا و جواهر کشور مشغول به کار شده اند. آموزشگاه طلافنون ایران به‌عنوان مجهزترین و مدرنترین کارگاه آموزشی در مرکز و جنوب ایران و حوزه خلیج فارس مطابق با استانداردهای روز دنیا با هدف کشف و پرورش استعدادهای علاقه‌مندان این هنر شروع به کار نمود و در راستای مهیا نمودن بستر امن و پرنشاط جهت اشتغال زایی و برندسازی شما هنرمندان در صنعت طلا و جواهر کشور فعالیت دارد.

طراحی دستی طلا و جواهر

یکی از پیش نیاز هایی که هنرجو برای آموزش ساخت طلا و جواهر باید بگذراند، طراحی دستی طلا و جواهرات با مداد است که به آن اسکیچ دستی نیز می گویند. طراحی جواهرات با مداد یکی از جذاب ترین شغل ها در حوزه هنری است که طرفداران بسیاری نیز دارد. در دوره آموزش طراحی دستی جواهرات با مداد ،ابتدا طرح ها و ایده ها بر روی کاغذ ترسیم می شود و پس از طی کردن یک سری مراحل و ایجاد تغییرات که در ادامه به آن می پردازیم، اقدام به ساخت طلا و یا جواهر ابتکاری خود می نمایند. برخی از سرفصل های دوره به شرح زیر است:

  • مبانی اصول فرمها
  • مبانی اسکیچ زنی
  • آموزش روش سایه زنی فلزات
  • آموزش روش رسم آویز با فرمهای اصلی
  • و...

آموزش نرم افزار ماتریکس

از جمله رایج ترین و قدرتمند ترین نرم افزارهای طراحی طلا و جواهرات ، نرم افزار ماتریکس است که مورد علاقه بسیاری از طراحان می باشد. این نرم افزار بسیار حرفه ای طراحی شده و سرعت عمل بالایی دارد. فضای ماتریکس به دنیای واقعی شباهت بسیاری دارد. از علل محبوبیت نرم افزار طراحی طلا و جواهرات ماتریکس بین طراحان ، سهولت یادگیری و ابزارهای حرفه ای موجود در این نرم افزار ، مجهز بودن به آرشیوی از سنگ‌های قیمتی و انواع جواهرات و شکل‌ها و صرفه جویی در زمان می باشد. 

  • تجسم فضایی
  • طراحی دوبعدی وسه بعدی با خطوط
  • مدلسازی اویز وگوشواره های اره کاری
  • مدلسازی اویز وگوشواره های جواهر
  • و...

آموزش مینا کاری

مینا کاری هنر درخشان آتش و خاک است با رنگ های پخته و درخشان که سابقه آن به یک هزار و پانصد سال قبل از میلاد میرسد. اصول هنر مینا کاری که آن را مینیاتور بر روی آتش نام نهاده اند برپایه تزیین فلزهایی از جمله مس نقره طلا با رنگ های مینایی قرار دارد این رنگ های مینایی پس از قرار گرفتن روی فلز در کوره پخته می شوند.

برخی از سرفصل ها:

  • تئوری میناکاری
  • آماده سازی فلز زمینه
  • اکسید زدایی و چربی زدایی
  • رنگ گذاشتن به صورت مستیم
  • آماده سازی مفتول و تسمه
  • و ...

آموزش مخراج کاری طلا

در صورتی که اهل خرید طلا و جواهر هستید ، احتمالا با اصطلاح مخراج کاری آشنا شده اید. مخراج کاری که با نام مرصع کاری یا جواهر نگاری نیز خوانده می شود، علاوه بر اینکه در صنعت طلا و جواهر کاربرد فراوانی دارد، در انواع صنایع تزیینی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از مراحل ساخت انواع جواهرات تزیینی ، مخراج کاری است. در فرآیند ساخت جواهرات، لازم است تا سنگ های قیمتی بر روی فلزات باارزش قرار گیرد. این مهم توسط جواهر شناس انجام می شود که سنگ باارزش و قیمتی را درون فلز گران بها قرار دهد. در واقع اتصال قطعات به صورت کاملا دقیق و هنرمندانه طی عملیات مخراج کاری انجام می شود.

میزان در آمد طلا و جواهرسازی چقدر است؟

پاسخ دادن به این سوال نیاز به دانستن علاقه و زمینه فعالیت فرد در صنعت طلا و جواهر دارد چرا که در هر زمینه از این رشته میزان درآمد میتواند بسیار متفاوت باشد، اما باید به این نکته توجه داشت که این صنعت یک صنعت چند هزار ساله بوده و هست ، همچنین همواره یکی از لوکس ترین مشاغل در دنیا میباشد و همچنان دارای بازاری با تقاضای زیاد میباشد . به صورت کلی صنعت طلا و جواهر به نسبت بسیاری از مشاغل میتواند آورده مالی قابل قبولی به نسبت وقت و هزینه صرف شده داشته باشد.

آیا بعد از اتمام دوره مدرک معتبر و رسمی فنی حرفه ای ارائه می شود؟

بعد از اتمام و گذراندن موفق دوره ها در مجموعه طلاسازی و آموزشی طلافنون فرد گواهی پایان دوره صادره از خود مجموعه طلافنون را به دو زبان فارسی و انگلیسی دریافت میکند که از اعتبار کافی در ایران و خارج از ایران را دارا بوده. علاوه بر این آموزشگاه طلا و جواهرسازی طلافنون قرارداد ها و تفاهم نامه هایی را با مجموعه ها و ارگان ها و دانشگاه های متفاوتی را به امضا رسانید تا بتواند برای هنرآموختگان خود مدارک مورد نیاز انها را ارائه کند که میتوان به اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهرکشور، انجمن فروشندگان طلا و جواهر، سازمان فنی و حرفه ای، جهاد دانشگاهی شهید بهشتی، دانشگاه بین المللی شیراز و سازمان صنایع دستی اشاره کرد.

شغل طلاسازی و راه های در آمد از آن

شغل طلاسازی علاوه بر جنبه سرگرمی و لذت بخش خود جنبه سود اوری بسیار مناسبی را نیز دارا میباشد، اما جواب مشخصی از بابت میزان دقیق درآمد نمی‌توان داشت. از چند میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان و یا حتی چند صد میلیون تومان بسته به میزان مهارت و سرمایه گذاری میتوان در نظر گرفت، آموزش صحیح، دقیق و به روز این صنعت میتواند شما را در سود آوری هرچه بیشتر یاری کند. 

منبع:آموزشگاه طلاسازی طلافنون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...