رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران

پست های پیشنهاد شده

امروز در این مقاله قصد دارم در مورد یکی از مباحث مهم در حوزه ارزهای دیجیتال صحبت کنم! شاخص ترس و طمع! حتما شما هم تا به حال نام این شاخص را شنیده اید و کنجکاو هستید که بدانید شاخص ترس و طمع چیست و به چه کار می آید، در این صورت تا انتهای این مقاله همراه من باشید.

ترس شدید در رمزنگاری به چه معناست؟

در حالی که پیش‌بینی حرکات آتی دارایی‌های کریپتو با دقت 100 درصد دشوار است، شاخص‌هایی مانند شاخص ترس و طمع می‌توانند کمک کنند.

شاخص ترس و طمع کریپتو یک مقدار واحد از 1 تا 100 ایجاد می کند. اگر مقدار = 1 باشد، به این معنی است که بازار کریپتو سقوط خواهد کرد زیرا مردم در ترس شدید قرار می گیرند و دارایی های خود را می فروشند.

از سوی دیگر، عدد 100 بیشتر به این معنی است که بازار در انتظار اصلاح است و مردم بیش از حد حریص هستند (یعنی خرید دارایی های بیشتر). بنابراین شاخص ترس و طمع کریپتو چگونه کار می کند؟

ترس شدید زمانی رخ می دهد که مقدار شاخص بین 0 تا 24 باشد. هر چیزی بالاتر از 24 و کمتر از 50 نشان دهنده ترس است، در حالی که مقدار 50 به معنای خنثی بودن در بازار است. در مقابل، طمع زمانی رخ می دهد که مقدار شاخص بین 51 تا 74 باشد. با این حال، اگر مقدار بیشتر از 74 باشد، مانند 75 یا بیشتر، نشان دهنده طمع شدید است.

احساسات بر بازار ارزهای دیجیتال حاکم است. هنگامی که بازار بالا می رود، مردم حریص می شوند، که منجر به ترس از دست دادن (FOMO) می شود. همچنین، هنگامی که مردم اعداد قرمز را می بینند، اغلب سکه های خود را به عنوان یک واکنش تکانشی می فروشند.

 

2.شاخص ترس و طمع کریپتو چگونه محاسبه می شود؟

سیگنال‌های مختلف شاخص ترس و طمع کریپتو که بر رفتار معامله‌گران و سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارد شامل روندهای گوگل، نظرسنجی‌ها، پویایی بازار، تسلط بر بازار، رسانه‌های اجتماعی و نوسانات بازار است.

برای تعیین میزان ترند حریص در بازار، عبارات جستجوی محبوب را مطالعه کنید. به عنوان مثال، حجم بالای جستجوهای مرتبط با بیت کوین به معنای درجه بالایی از طمع در بین سرمایه گذاران است. این عامل 10 درصد از ارزش شاخص را تشکیل می دهد. از لحاظ تاریخی، افزایش جستجوهای گوگل مربوط به بیت کوین با نوسانات شدید قیمت در ارزهای دیجیتال مرتبط است.

برای محاسبه این عدد هر روز، شاخص ترس و طمع بیت کوین چندین عامل دیگر مانند نظرسنجی ها را در نظر می گیرد که 15 درصد از ارزش شاخص را تشکیل می دهند. نظرسنجی با بیش از 2000 شرکت کننده ارزش این شاخص را افزایش می دهد که نشان دهنده حضور سرمایه گذاران حریص است.

حرکت بازار به توانایی بازار برای حفظ روند قیمتی بلندمدت اشاره دارد و 25 درصد ارزش شاخص است. این به شما امکان می دهد وضعیت و جهت بازار را ارزیابی کنید. سمت حرص و طمع شاخص، شتاب را در نظر می گیرد.

Dominance به بررسی تسلط ارزهای دیجیتال در بازار به عنوان یک کل در صنعت کریپتو می پردازد. به عنوان مثال، هر چه بیت کوین تسلط بیشتری داشته باشد، سیستم های رمزنگاری جایگزین کمتری وجود دارد. با این حال، کاهش تسلط بیت کوین نشان دهنده طمع فزاینده است و 10 درصد از شاخص است.

جای تعجب نیست که رسانه های اجتماعی 15 درصد بر این شاخص تأثیر دارند زیرا در حال حاضر یکی از مهم ترین جنبه های زندگی ما هستند. در انتهای طمع طیف، جنبه‌هایی مانند هشتگ‌ها، تعامل، موضوعات و اشاره‌ها در چندین رسانه اجتماعی در نظر گرفته می‌شوند.

 

یک چهارم (یعنی 25 درصد) شاخص از نوسانات بازار تشکیل شده است. قیمت فعلی یک ارز دیجیتال (مانند قیمت بیت کوین) را تجزیه و تحلیل می کند و آن را با نوسانات قیمت اخیر در 30 تا 90 روز گذشته مقایسه می کند تا مشخص کند بازار چقدر نوسان دارد. این شاخص از نوسانات به عنوان شاخص ترس استفاده می کند.

در ادامه به شما خواهم گفت که چرا و چگونه با ترس و حرص معامله می کنید. تمامی این مباحث در یک دوره قوی مثل آموزش ارز دیجیتال در شیراز پارسیان بورس تدریس خواهد شد، اما می توانید با مطالبی که در ادامه ذکر می شود، مختصری در این مورد بدانید. 

3.چگونه با ترس و حرص معامله می کنید؟

شاخص ترس و طمع کریپتو بیشتر به عنوان یک شاخص روزانه استفاده می شود تا یک ابزار معاملاتی بلندمدت.

استفاده از ایندکس به عنوان شاخص روند به شما کمک می کند تا در ارزهای رمزنگاری شده عاقلانه سرمایه گذاری کنید. به عنوان مثال، زمانی که ارزش شاخص ترس و طمع پایین است، ممکن است به این معنی باشد که قیمت ارز دیجیتال افزایش می‌یابد و شما می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید بخرید، نگه دارید یا بفروشید. افزایش قیمت معمولاً به این معنی است که اکنون زمان مناسبی برای فروش است.

با این حال، زمانی که مقدار شاخص بالا باشد، ممکن است نشان دهنده این باشد که قیمت ارز دیجیتال به زودی کاهش می یابد و این زمان خوبی برای خرید است. بنابراین، احساسات کریپتوکارنسی زمانی تأثیر می‌گذارد که بازار با افزایش قیمت یا پایین‌ترین سطح محلی مواجه شود.

هنگامی که شاخص وارد منطقه اضطراب حاد می شود، تمایل به حرکت معکوس دارد. این لحظه ای است که ترس قبل از اینکه به طمع کامل منفجر شود به اولین نشانه های حرص تبدیل می شود.

شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال به ردیابی تغییرات در احساسات بازار کمک می کند. به عنوان مثال، نوسانات بزرگ در بازار ممکن است به شما فرصت ورود یا خروج را بدهد، قبل از اینکه بقیه بازار از آن پیروی کنند.

این شاخص برای تحلیل بلندمدت دوره‌های بازار کریپتو خوب عمل نمی‌کند. در عوض، چرخه های مکرر ترس و طمع در یک بازار بلند مدت گاو نر یا خرسی وجود دارد. با این حال، معامله گران نوسانی از این حرکت بازار سود خواهند برد. یک استراتژی سفته‌بازی که در آن سرمایه‌گذاران دارایی‌هایی را خریداری و نگهداری می‌کنند تا از حرکت‌های مورد انتظار بازار سود ببرند، معاملات نوسانی نامیده می‌شود.

 

4.آیا شاخص ترس و طمع اطلاعات قابل اعتمادی در مورد قیمت آتی یک ارز دیجیتال ارائه می دهد؟

شاخص ترس و حرص فقط به تحلیل احساسات مربوط می شود. فناورانتحلیل های فنی و بنیادی تحت تأثیر احساسات فعالان بازار قرار نمی گیرند و بنابراین، روش های ارجح برای پیش بینی حرکات بازار هستند.

اگر یک سرمایه‌گذار بلندمدت هستید و به شاخص ترس و طمع رمز ارز متکی هستید، ممکن است افزایش قابل توجه قیمت را از دست بدهید. از سوی دیگر، شاخص ترس و طمع ابزار ارزشمندی برای معامله‌گران روزانه است که موقعیت‌های مختلف خرید و فروش را در مدت زمان کوتاهی انجام می‌دهند.

اگر تصمیم دارید که یک معامله گر روزانه شوید (بر اساس شاخص ترس و طمع)، پس باید بدانید که هر درآمدی از تجارت کریپتو مشمول مالیات بر عایدی سرمایه (کوتاه مدت) است.

شما یک معامله گر اساسی هستید و می خواهید از شاخص ترس و طمع برای تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری استفاده کنید. سپس ممکن است در نهایت پول خود را از دست بدهید زیرا این شاخص برای معامله گران فنی مناسب است.

اگرچه شاخص ترس و طمع نشان‌دهنده وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در لحظه‌ای است که دقیقاً نشان داده می‌شود، معامله‌گران یا سرمایه‌گذاران فردی باید تحقیقات خود را در مورد ابزارهای مناسب برای اهداف سرمایه‌گذاری خود انجام دهند.

 

5.چگونه حرص و ترس را متعادل کنیم تا به یک معامله گر موفق تبدیل شویم

کاهش حجم معاملات خود، داشتن یک برنامه معاملاتی، داشتن یک مجله معاملاتی و یادگیری از دیگران شما را از تأثیر ترس شدید یا طمع شدید نجات می دهد.

نوسانات قیمت در معاملات بزرگ (یا بزرگ) کمتر قابل توجه است و این باعث می شود معاملات بزرگ استرس بیشتری داشته باشند. بنابراین، کاهش حجم معامله برای متعادل کردن احساسات و تصمیمات تجاری ضروری است.

داشتن یک برنامه تجاری روشن راهی برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق است. بدون برنامه، به دلیل استفاده بیش از حد از سبد رمزنگاری خود، می توانید خطر از دست دادن پول را داشته باشید.

ثبت معاملات برای درک اینکه چه چیزی برای شما مفید است یا بالعکس به شما کمک می کند تصمیمات منطقی بگیرید. یک ژورنال معاملاتی به شما کمک می کند از اشتباهات خود درس بگیرید، و بله، تمرین باعث عالی می شود!

بسیار مهم است که معاملات ثبت شده در مجله را تجزیه و تحلیل کنید تا موارد غیر ضروری را از بین ببرید و مولد را صیقل دهید. در عین حال، اگر می خواهید یک معامله گر موفق شوید، احساسات خود را کنار بگذارید.

از همکاران یا سرمایه گذاران موفقی مانند وارن بافت بیاموزید. اما مطمئن شوید که از استراتژی گله اجتناب کنید زیرا بر احساسات شما تأثیر می گذارد و ممکن است پول خود را از دست بدهید.

همچنین می‌توانید گزارش‌های منتشر شده از منابع قابل اعتماد مانند Coinbase یا PayPal را برای بهبود دانش بازار خود بخوانید. به عنوان مثال، کوین بیس هر از چند گاهی هشدارهای کاهش یا افزایش قیمت ارسال می کند که می تواند به شما در تصمیم گیری برای سرمایه گذاری کمک کند.

منبع: Cointelegraph

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...