رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
hoda-mini

ریمل چیست وانواع آن

پست های پیشنهاد شده

ریمل یک ماده آرایشی است که معمولاً برای تقویت مژه ها استفاده می شود. ممکن است مژه ها را تیره ، ضخیم ، طولانی و یا مشخص کند. به طور معمول در یکی از سه شکل - مایع ، پودر یا کرم - محصول ریمل مدرن فرمول های مختلفی دارد. با این حال ، اکثر آنها حاوی اجزای اساسی یکسان رنگدانه ها ، روغن ها ، موم ها و مواد نگهدارنده هستند. رایج ترین شکل ریمل مایع درون لوله است.

 

تعریف
فرهنگ لغت انگلیسی کالینز ، ریمل را به عنوان "یک ماده آرایشی برای تیره شدن ، طولانی شدن ، فر کردن ، رنگ آمیزی و ضخیم شدن مژه ها که با قلم مو یا میله استفاده می شود" تعریف می کند. دیکشنری انگلیسی آکسفورد (OED) می افزاید که گاهی از ریمل روی ابروها نیز استفاده می شود.

OED همچنین به ماسکارو از آثار منتشر شده در اواخر قرن 19 اشاره می کند. در سال 1886 ، کاتالوگ Peck & Snyder تبلیغ می کند ، "Mascaro یا Water Cosmetique ... برای تیره کردن ابرو و سبیل بدون چرب کردن آنها و برجسته کردن آنها". در سال 1890 ، فرهنگ قرن ریمل را به عنوان "نوعی رنگ که برای بازیگران ابرو و مژه استفاده می شود" تعریف کرد. و در سال 1894 ، N. Lynn در Lynn's Practical Hints for Making، توصیه می کند "مژه ها را تیره کنید ، با ریمل مژه و ابرو یا رنگ سیاه با یک برس کوچک رنگ کنید".

علم اشتقاق لغات
منبع کلمه ریمل مژه و ابرو مشخص نیست. کلمه اسپانیایی máscara به معنی "ماسک" یا "لکه" و کلمه ایتالیایی maschera به معنی "ماسک" ریشه های احتمالی دارند. [1] یک کلمه مربوط به کاتالان دوده یا لکه سیاه را توصیف می کند ، و کلمه پرتغالی máscara به معنی "ماسک" و mascarra به معنی لکه تیره یا لکه دار است. [2] حتی از یک منبع احتمالی از کلمه عربی maskharah یا "buffoon" پشتیبانی قوی می شود. [3] [4] کلمه عبری Ma (MaSQROTh) که مربوط به چشم زنان است در اشعیا 3:16 آمده است. [5]

رساله های لاتین گاهی اوقات هنگام اشاره به جادوگران از کلمه ریمل استفاده می کردند

ویرایش شده توسط hoda-mini

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...