رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
Farsa99

نوار مغز (EEG) چیست؟

پست های پیشنهاد شده

نوار مغز (EEG) چیست؟ 
نوار مغز یا EEG به نوعی ثبت و ضبط کننده فعالیت الکتریکی مغز می باشد و جهت تشخیص مشکلات مغزی نظیر حملات سکته مغزی به کار برده می شود. این تست را همچنین می توان بهترین گزینه برای اطلاع از اختلالات تشنجی نظیر صرع دانست.
 
به وسیله امواج الکتریکی میان سلول های مغز ارتباط برقرار است. به کمک این ارتباط نوار مغز توانسته به تشخیص بیماری هایی چون صرع و تشنج کمک کند.
 
نوار مغزی در واقع نشان دهنده مشکلات بالقوه موجود در مغز است. با استفاده از نوار مغز می توان مشکلاتی که ناشی از تشنجی در گذشته باشد را نیز به خوبی دریافت.
 
در واقع خیلی از بیماری ها به دلیل ضعف ارتباط میان نورون های مغزی است و به راحتی و به غیر از راه انجام نوار مغزی قابل تشخیص نمی باشند.
 
EEG اقدام به ثبت الگوهای ارتباطی میان امواج الکترونیکی مغز خواهد نمود. طی انجام این کار برخی از الکترودهای کوچک به سر اتصال داده می شود. این الکترودها به طور معمول روکشی از جنس نقره دارند. الکترودها سیگنال ها را به رایانه ای کوچک ارسال نموده تا نتایج در رایانه ثبت شود.
 
در نتیجه ی به ثبت رسیده، امواج مغز به صورت الگوی مشخص سینوسی به نمایش در می آیند. در بین این الگوها وجود یک الگوی نامنظم به معنای تشنج و یا اختلالات و بیماری های مغزی دیگر است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...