رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
Azam

کاربردهای یلوستریتور جهت کسب درآمد

پست های پیشنهاد شده

 

ادوبی ایلوستریتور بدون شک معروف‌ترین و بهترین نرم افزار تصویرسازی کامپیوتری است و همانطور که در مقاله تاریخچه ادوبی ایلوستریتور گفتیم بیش از ۳۰ سال پیش معرفی شد و هر بار بهبود یافت تا به جایگاه فعلی خود رسیده است. نرم‌افزار ادوبی ایلوستریتور به علت گسترگی امکانات در صنایع مختلفی کاربرد دارد و همین موضوع عموما باعث سردرگمی افراد در ابتدای آموزش ایلوستریتور می‌شود. در این مقاله جامع به کاربرد های ایلوستریتور می‌پردازیم و راه های پول درآوردن از این نرم‌افزار دوست داشتنی را برسی خواهیم کرد.
حتی اگر در نرم افزار ایلوستریتور متخصص باشید اما حوزه های اصلی کسب درآمد از آن را ندانید به احتمال زیاد پروژه ها و دستمزد های بسیاری را از دست می دهید. در ادامه حوزه هایی را خواهید خواهند که ایلوستریتور در آن کاربرد دارد و می‌توانید در آن ها پروژه بگیرید و کسب درآمد کنید.
 
۱-نقاشی دیجیتال بکشید:
نقاشی دیجیتال یکی از حوزه هایی است که اخیرا با افزایش کاربران شبکه های اجتماعی رشد چشمگیری داشته است. نقاشی دیجیتال همانطور که از اسمش پیداست نقاشی است که معمولا توسط موس یا قلم نوری کشیده می‌شود و دو نوع کاربرد دارد. کاربرد اول کاربرد های تجاری است، گاهی نقاشی های دیجیتال در پوستر های تبلیغاتی یا همایش ها، کاور های موسیقی یا جلد و بسته بندی محصولات خوراکی استفاده می‌شود. کاربرد دوم کاربرد های شخصی است و عموما کاربرد تجاری ندارد و در اینستاگرام و پروفایل های کاربری گذاشته می‌شود.
۲-لباس و محصولات چاپی طراحی کنید:
احتمالا الان تی‌شرتی که تنتان است طراح دارد و کاور موبایلتان هم نقش و طرح دارد. طرح هایی که روی محصولات چاپی مثل لباس، استیکر، پیکسل یا قاب موبایل استفاده می‌شود عمدتا با ایلوستریتور طراحی می‌شوند. این حوزه یکی از کاربرد های جذاب ایلوستریتور است که روز به روز به محبوبیت و کاربرد آن افزوده می‌شود.
۳-جلد کتاب طراحی کنید:
گاهی نویسندگان برای جلد کتابشان طرح هایی را مدنظر دارند که طراحی آن ها از عهده فتوشاپ و نرم‌افزار های طراحی مشابه خارج است و فقط از ایلوستریتور برمی‌آید. در اینگونه پروژه ها نویسنده یا ناشر به شما طرح های اولیه و آن چه در ذهن دارند را می‌دهند و شما با ایلوستریتور آن ها را طراحی می‌کنید، جالب است بدانید اینگونه پروژه ها معمولا دستمزد بالایی هم دارند.

۴-بنر های تبلیغاتی طراحی کنید:

این حوزه نیز مثل کاربرد بالا است، شرکت های تبلیغاتی گاهی نیاز به طرح هایی دارند که نگاه مخاطب را بدزدد و توجه آن هارا جلب کند. اینگونه طرح ها به علت پیچیدگی بصری و نیاز به چاپ در ابعاد بزرگ بدون کاهش کیفیت عموما با ایلوستریتور انجام می‌شوند و شرکت های تبلیغاتی این طراح هارا به افرادی مثل شما می‌دهند.
۵-وارد همکاری با موشن گرافیست ها شوید:
گاهی موشن گرافیست ها بیشتر در متحرک کردن تخصص دارند و نمی‌توانند طراحی صحنه، المان ها و کاراکتر های موشن گرافیک را به خوبی و در سطح بالایی انجام دهند. شما می‌توانید با این افراد وارد همکاری شوید و برای آن ها المان ها و کاراکتر ها را طراحی کنید تا بتوانند پروژه های بیشتر و گران تری بگیرند و در ازای آن درصدی از دستمزد هر پروژه را بردارید.
۶-در استدیو های بازی سازی و انیمیشن سازی مشغول به کار شوید:
اخیرا در کشورمان بازی های موبایلی بسیار رشد کرده اند و استدیو های مختلفی برای ساخت این بازی ها ایجاد شده اند. بسیاری از این استدیو های بازی سازی نیاز به یک طراح متخصص به ایلوستریتور دارند و می توانید از هرجا با آن ها به صورت دورکاری همکاری کنید. از آن سو انیمیشن سازی در ابتدای مسیر خود در ایران قرار دارد و همانند بازی سازی، میتوانید با آن ها وارد همکاری شوید.
۷-لوگو طراحی کنید:
نرم افزار های بی‌شماری برای طراحی لوگو وجود درند اما قطعا بهترین آن ها ایلوستریتور است. طراحی لوگو یکی از پولساز ترین حوزه های کل گرافیک است و با یادگیری ایلوستریتور به راحتی می‌توانید هر لوگو ای را طراحی کنید و کسب درآمد های بالا را تجربه کنید. در نظر داشته باشید تخصص در ایلوستریتور به تنهایی از شما یک طراح لوگوی گران قیمت نمی‌سازد و باید تخصص های جانبی دیگری هم داشته باشید.
۸-اینفوگرافیک طراحی کنید:
طراحی اینفوگرافیک یکی از آینده دار ترین و پولساز ترین حوزه های ایلوستریتور است. اینفوگرافیک ها کاربرد های زیادی دارند، از سفارش توسط ارگان های دولتی و نصب در مدارس یا ادارات تا استفاده در وبسایت های شخصی و آموزشی. اینفوگرافیک ها را می‌توان با نرم افزار های دیگری مثل فتوشاپ هم طراحی کرد اما برخی از اشکال و قالب ها در ایلوستریتور به سرعت و راحت تر انجام می‌شوند و برای چاپ در سایز های بزرگ، خروجی ایلوستریتور با افت کیفیت مواجه نمی‌شود.
۹-آیکون طراحی کنید:
آیکون ها کاربرد های بسیاری دارند، از قراردادن در وبسایت ها تا استفاده در اپلیکیشن های موبایلی و ساخت نرم افزار ها.شما یا تخصص در ایلوستریتور میتوانید سفارش طراحی پک های آیکون سفارشی بگیرید و درآمدزایی کنید.
۱۰- فونت طراحی کنید:
طراحی فونت هم یکی از کاربرد های ایلوستریتور است و اگر فونت خوبی طراحی کنید، احتمال درآمد های بالا بسیار زیاد است. شما میتوانید فونت خود را برای فروش تکی قرار دهید یا لایسنس آن را در اختیار کسب و کار های بزرگ برای استفاده در وبسایت یا اپلیکیشن قرار دهید. اگر فکر می‌کنید کسی در ایران فونت نمیخرد، به ایران سنس و ایران یکان نگاه کنید که میلیارد ها تومان درآمد ایجاد کرده اند و در وبسایت های بیشماری مثل دیجیکالا یا اپ های بزرگی مثل بازار و دیوار استفاده شده اند.
۱۱-بروشور، ست نمایشگاهی و منوی کافه یا رستوران طراحی کنید:
ایلوستریتور توانایی خروجی با فرمت پی دی اف را دارد و می‌توان از آن برای طراحی بروشور و کاتالوگ به خوبی استفاده کرد، مخصوصا آن دسته از کاتالوگ هایی که طرح های خلاقانه دارند. اگر به نمایشگاه های تخصصی رفته باشید قطعا دیده‌اید که هم غرفه و محصولاتی که به افراد داده می‌شود طراحی یکدست و منسجمی دارد و از ایلوستریتور برای این طراحی ها می‌توان استفاده کرد. اخیرا طراحی خلاقانه و اختصاصی منوی کافه و رستوران ها تبدیل به یک استاندارد شده است و اکثر مدیران این کسب و کار ها در حال طراحی اختصاصی منو ها هستند و شما نیز می‌توانید به سرعت در این قشر به عنوان طراح اختصاصی معروف شوید.

۱۲-قالب و محتوای شبکه های اجتماعی طراحی کنید:

امروزه دوران پست های ساده برای کسب و کار ها تمام شده است و اکثر کسب و کار ها به دنبال طراحی قالب اختصاصی پست ها و محتوایشان به خصوص در شبکه های اجتماعی هستند و شما به راحتی میتوانید با این کار درآمد بالایی داشته باشید. محتوای کاربردی اگر جذاب و کاربرپسند نباشد، هرگز به اندازه کافی دیده نمی‌شود.
ویرایش شده توسط Azam
  • Like 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...