رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران
milad_shafipour

تعمیر موتور انواع خودرو | اساسی و تضمینی

پست های پیشنهاد شده

آیا دلایلی که باعث میشوند شما موتور خودرو را تعمیر کنید میشناسید؟؟

 

 

spacer.png

 


موتوری که به علت عدم رسیدگی نیازمند تعمیر موتور خودرو یا تعویض آن است، معمولا پرهزینه‌ترین مشکل در نگهداری خودرو است که یک راننده ممکن است با آن مواجه شود. برای اینکه موتور خودروی شما کارکرد نرم و روانی داشته باشد نکات زیر که توصیه متخصصان رده بالای خودرو است را رعایت کنید. معمولا رانندگان با رعایت‌نکردن این ۵ مورد، موتور خودروی خود را نابود می‌کنند :

 

  • غفلت در تعویض روغن
     

روغن عامل اصلی حیات موتور است. اگر طبق زمان‌بندی توصیه‌شده توسط سازنده خودرو روغن را به طور منظم عوض نکنید، به مرور زمان موتور خودروی شما از بین می‌رود.

استفاده از نوع مناسب روغن برای موتور خودروی شما ضروری است. امروز بسیاری از سازندگان خودروهای جدیدتر برای حفظ نهایت عملکرد خودرو و مصرف سوخت بهینه، استفاده از روغن سینتتیک را در خودروهای خود ضروری دانسته‌اند. بسیاری از مصرف‌کنندگان به خاطر قیمت بالاتر روغن‌های سینتتیک تمایلی به استفاده از این نوع روغن را ندارند که ممکن است در آینده منجر به خرابی موتور خودرو شود. روغن‌های سینتتیک معمولا اندکی گرانتر هستند.

 

  • نادیده‌گرفتن نشتی روغن
     

توجه به نشتی روغن به خصوص نشتی‌های شدید بسیار مهم است.در مواردی که نشتی روغن زیاد باشد شایع‌ترین مشکلی که پیش می‌آید عدم روغن‌کاری قطعات فلزی موتور است که به علت عدم رسیدن روغن به فضای کوچک میان قطعات، باعث فرسایش آنها شده و منجر به خرابی زودهنگام موتور خواهد شد. مشکلاتی که شایع‌تر هستند از نشتی‌های کوچک‌تر و کندتر به وجود می‌آیند. برخی از این مشکلات شامل خرابی دسته موتورهای لاستیکی، بوش‌های سیستم تعلیق و اجزای سیستم فرمان هستند.

سایت کارگاه مکانیکی اهورا منبع این اطلاعات است که میتوانید در سایت ما ادامه اطلالعات و سایر مطالب را مطالعه کنید و از خدمات ما بهره ببرید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون از اطلاعاتی که با ما به اشتراک گذاشتید . بسیاری از افراد این موضوعات را نمی دانند و بسیار خوب است که در مورد این موضوعات آگاهی داشته باشیم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...