رفتن به مطلب
انجمن گرافیک ایران

Chakavak

Members
  • تعداد ارسال ها

    5
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 Neutral
  1. تکنولوژی VoIP امکانات و قابلیت های زیادی را فراهم کرده است؛ اما برقراری "امنیت" جزئی از آن ها بشمار نمی رود. از این رو مقابله و پیشگیری از آسیب پذیری شبکه های VoIP، یکی از مباحث چالش برانگیز برای کاربران این حوزه تلقی می گردد. SBC چکاوک به منظور برقراری سطح قابل توجهی از امنیت در شبکه های VoIP، راهکار اصلی این چالش محسوب می شود. این در حالی است که علاوه بر امنیت، امکانات و ابزارهای دیگری نیز توسط این دستگاه ها، در دسترس قرار خواهند گرفت. SBC چکاوک المانی است که منحصرا به شبکه های VoIP اختصاص دارد و این که هر مکالمه یا "Session" چگونه شروع می شود، چگونه ادامه می یابد و چگونه ختم می شود، را در لبه ی ورودی شبکه "Border"، کنترل می‌کند. SBC چکاوک مانند یک روتر، میان سرویس دهنده (یک سیستم تلفنی IP-PBX، یک سیستم UC و یا ITSP) و دریافت کنندگان سرویس (کاربران و یا سیستم های دیگر) قرار می گیرد و از این طریق تنها تماس های مجاز، میان دو شبکه ی مورد اعتماد (داخلی) و شبکه ی غیر قابل اعتماد (خارجی)، برقرار خواهند شد. از این طریق توپولوژی و معماری شبکه VoIP که در پشت این المان قرار گرفته اند، از دید همگان مخفی خواهد ماند. SBC چکاوک بهترین راه حل برای امن سازی ارتباطات مبتنی بر VoIP به شمار می رود که علاوه بر واسط گرافیکی تحت وب، مانیتورینگ آنلاین و مسیریابی پیشرفته تماس های به صورت XML امکاناتی به شرح زیر را ارائه می کند: · مدیریت ترانک های SIP · رفع مشکلات NAT Traversal · تشخیص حملات اسکن SIP Registration · سیستم تشخیص نفوذ · شناسایی و محافظت برابر حملات DOS/DDOS · محدود سازی میزان درخواست های SIP · پنهان سازی توپولوژی · امنیت تماس با استفاده از TLS/SRTP · پشتیبانی از IPSec · پشتیبانی از Radius CDR & Authentication · RTP Transcoding به صورت کامل با امکان افزودن DSP جداگانه SBC چکاوک برای یکپارچه سازی گسترش سیستم های تلفنی و بهره مندی از تکنولوژی های مختلف در ارتباطات، باعث شده است تا یکپارچه سازی این راه حل ها، از مهم ترین نیازمندی های هر سازمان تلقی گردد. بسیاری از سازمان ها، سیستم تلفنی IP-PBX را به همراه تجهیزات آنالوگ و یا دیجیتال VoIP برای ارتباط با شبکه مخابرات، مورد استفاده قرار می دهند؛ این در صورتی است که اگر نیاز به راه اندازی سیستم های UC همچون ماکروسافت Lync پدید آید، یکپارچه کردن این راه حل ها، به دلایل گوناگون همچون ناسازگاری پروتکل های انتقال و یا کدک ها، پیچیده خواهد بود. یکی دیگر از قابلیت هایی که SBC چکاوک فراهم می کند، یکپارچه کردن کلیه سیستم های مرتبط به شبکه VoIP می باشد. از طریق این المان در شبکه VoIP، می توان تجهیزات مختلف همچون گیت وی ها، IP-PBX و سیستم UC را به هم متصل کرده و یک سیستم واحد از دید کاربر، ایجاد کرد. به عبارت بهتر، SBC چکاوک با قابلیت تعریف ترانک های مختلف، مسیریابی، پشتیبانی از پروتکل های مختلف انتقال همچون UDP ،TCP و TLS، و تبدیل کدک های متفاوت به هم، برقراری ارتباط میان تمامی اجزای شبکه VoIP را به بهترین نحو فراهم می کند.
  2. مدیا گیت وی (Media Gateway) نوعی از تجهیزات شبکه است که به تبدیل تماس های صوتی و تماس های فکس، به یک شبکه ی آی پی و تلفن PSTN کمک می کند. یک مدیا گیت وی معمولا می تواند حداقل از دو کانال دیجیتالی T1/E1 پشتیبان کند. اکثر مدیا گیت وی های شامل حداقل یک پورت اترنت و یک پورت تلفن می باشند. پروتکل های مختلف نظیر MGCP، SIP یا LTP می توانند به کنترل گیت وی کمک کنند. مزایای مدیا گیت وی مزیت اصلی مدیا گیت وی شرکت ارتباطات هوشمند چکاوک این است که این دستگاه ها تلفن ها و ماشین های فکس را با استفاده از شبکه های تلفن سنتی، PBX و سیستم های کلیدی به شبکه آی پی متصل می کنند. این امر باعث می شود تا مشتریانی که به تلفن های سنتی عادت کرده اند، با راحتی بیشتری با تلفن های ویپ تماس برقرار کنند. مدیا گیت وی قابلیت های زیادی را برای مصرف کنندگان خدمات ویپ به وجود می آورد. برخی از این مزایا و قابلیت ها شامل برقراری تماس و پایان دادن به آن، مجهز کردن مدیران و کارکنان به سیستم تلفن گویا و همچنین قابلیت ضبط تماس های صوتی اشاره کرد. مدیا گیت وی چطور کار می کند؟ به طور معمول، یک مدیا گیت وی شبیه یک دستگاه روتر خانگی است که افراد برای اینترنت خانگی خود خریداری می کنند. امروزه در بازار صد ها مدل مختلف مدیا گیت وی وجود دارد که از بهترین مدل های آنها می توان به مدیا گیت وی چکاوک اشاره کرد. به طور کلی، تمامی این دستگاه ها از سخت افزار های الکترونیکی استفاده می کنند تا ترافیک مخابراتی TDM را از PSTN به بسته های آی پی تبدیل کند و آن ها را با استفاده از شبکه IP منتقل کند ( همانند شبکه های LAN). این ارتباط می تواند به صورت دیگری نیز برقرار شود؛ به این صورت که مدیا گیت وی بسته های آی پی را به ترافیک مخابراتی TDL تبدیل کرده و آنها را به تلفن های معمولی PSTN منتقل کند. مدیا گیت وی با انتقال ارتباط از آی پی آدرس به آی پی آدرس دیگر، یا از آی پی آدرس به یک تلفن معمولی کار می کند. به همین دلیل، یک گیت وی معمولی به هر دو مدار تلفن ویپ و تلفن معمولی یا PSTN متصل می شود. مدیا گیت وی و انواع تلفن ها این گیت وی ها قابلیت این را دارند تا تنظیم شوند و از راه های مختلفی به هر دو تلفن های معمولی و تلفن های ویپ متصل شوند. برخی از این راه ها شامل موارد زیر می باشند: · یک تلفن داخلی می تواند با استفاده از اینترنت و ویپ به یک تلفن خارجی ( برای مثال خارج از شرکت یا خارج از شهر یا حتی کشور) متصل شود. · تلفن می تواند از رابط PSTN برای اتصال به شبکه تلفنی ، با اتصال IP به سیستم تلفنی VoIP داخلی استفاده کند. · هر دو PSTN و VoIP قابلیت اتصال جداگانه نیز دارند، مانند برقراری ارتباط با یک مرکز تماس از راه دو، اما با استفاده از هزینه تلفن محلی. یکی از محبوب ترین استفاده هایی که از تلفن ها و خدمات ویپ می شود برقراری تماس های دور دست می باشد. برای مثال، یک رابط PSTN می تواند به ایستگاه تبادل متصل شود. هنگامی که این تماس به ایستگاه می رسد، به سیستم گیت وی ویپ انتقال داده می شود که همین امر باعث می شود تا هزینه تماس های خارجی و دور دست کاهش پیدا کند.
  3. شما می‌توانید به سرعت و به آسانی سیستم مرکز تماس ابری Hosted PBX چکاوک خود را تنظیم نمایید که در این صورت متحمل هیچ هزینه گزافی بابت تعمیرات، نگهداری و ... نخواهید شد. علاوه بر آن، می‌توانید با آگاهی از اینکه بهترین خدمات و پشتیبانی را دریافت خواهید کرد، ارتباطات کسب و کار خود را به صورت ایمن در اختیار داشته باشید. هر چه جلوتر می‌رویم شرکت های بیشتری در حال انتخاب Hosted PBX چکاوک برای کسب و کار خود هستند که بنا به دلایلی مشخص این امر صورت می‌گیرد. مزایای استفاده از Hosted PBX چکاوک چیست؟ کسب و کارها بنابر دلایل متعددی می‌توانند از Hosted PBX چکاوک استفاده نمایند تا از این رو سیستم تلفنی خود را به طور کلی متحول کنند و به شکلی کارا و اثربخش روند انجام کارها را بهبود بخشند. هنگامی که سیستم تلفنی سنتی PBX و Hosted PBX چکاوک را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم متوجه خواهیم شد که Hosted PBX چکاوک قابلیت ها و ویژگی های بسیاری را ارائه می‌دهد که سیستم سنتی PBX فاقد آن ها است. چندین مورد از کاربرد و مزایای استفاده از Hosted PBX چکاوک را در اینجا آورده ایم: 1. امکان استفاده از شماره های Local یا Toll-Free 2. راه اندازی مقرون به صرفه و پایین بودن هزینه های عملیاتی 3. خدمات پشتیبانی قابل دسترس و آسان 4. قابلیت های ارتباطی گسترده 5. امکان مقیاس پذیری به دلیل وجود ارتباطات ابری 6. مدیریت تماس های ورودی به شکل بهینه تر ویژگی و کاربرد های Hosted PBX چکاوک چیست • هزینه های راه اندازی پایین: از آنجایی که این سیستم تلفنی به طور کامل مجازی است، شما به سرمایه حداقلی نیاز خواهید داشت. زیرا نیازی به نصب سخت افزارهای پر هزینه ‌ای که PBX Traditional از آن ها استفاده می‌کند، نخواهید داشت و از فضا به شکل بهینه تری استفاده می‌نمایید. • حذف هزینه های تعمیرات و نگهداری: سیستم تلفنی شما توسط اپراتور مدیریت می شود، بنابراین نیازی به استخدام شخصی برای مدیریت، تعمیرات و نگهداری این سیستم نخواهید داشت. • راهکاری مقیاس پذیر Hosted PBX چکاوک: به میزان قابل توجهی مقیاس پذیر است و می‌توانید با هزینه کم و بهره وری بالا این راهکار را پیاده سازی کنید. • User-Friendly : کار کردن با یک Hosted PBX برای مدیریت تماس ها بر خلاف Traditional PBX بسیار ساده خواهد بود. از این رو، ضرورتی برای آموزش و یادگیری مهارت های تخصصی در این خصوص نخواهد بود و می توانید در هر زمانی که بخواهید، از سیستم جدید تلفنی خود استفاده نمایید. • منعطف و دارای پتانسیل جهانی: با داشتن سیستم Hosted PBX چکاوک ، کارمندان می توانند از هر جایی کار کنند. تمام آنچه را که آن ها نیاز دارند اتصال اینترنتی خواهد بود. علاوه بر این، دفاتر مختلفی را می توان با همان سیستم متصل کرد و هزینه های تماس تلفنی را نیز از بین برد. • ارائه دهنده ارتباطی ایمن و مطمئن: Hosted PBX چکاوک در زمان دریافت بروزرسانی، قابلیت های جدید و متنوعی را بدون هیچگونه تاخیر دریافت می‌نماید. علاوه بر آن، ریکاوری سیستم به سرعت و به صورت یکپارچه انجام می‌پذیرد. • راهکار ارتباطاتی پیشرفته و یکپارچه: با داشتن Hosted PBX چکاوک می‌توانید از ابزارهای کاربردی همچون ویدیو کنفرانس، ارسال پیام فوری (Instant Messaging) و موارد دیگر که با استفاده از تلفن های softphone و یا برنامه های نرم افزاری امکان پذیر هستند، بهره مند شوید
  4. بسیاری از کسب و کارها خدمات خود را به صورت تلفنی انجام می دهند (به طور مثال مشاوره تلفنی می دهند). اما بسیاری از کسب و کارها نیز فرایند فروش و پشتیبانی محصولات و خدمات خود را به صورت تلفنی انجام می دهند. پس هر دو گروه کسب و کارها نیاز به یک مرکز تماس دارند. مرکز تماس یا کال سنتر (call center) چکاوک، یک دفتر مرکزی است که برای دریافت و انتقال حجم زیادی از درخواست های تلفنی استفاده می شود. یک مرکز تماس درونی توسط یک شرکت مدیریت می شود تا سوالات مشتریان در مورد محصولات جدید و اطلاعات در موردشان را اداره کند. مراکز تماس بیرونی برای مارکتینگ(تبلیغات) از راه دور(تلفنی)، درخواست کمک های خیریه یا سیاسی، جمع آوری بدهی و تحقیق در مورد مارکتینگ(تبلیغات) طراحی شده اند. کال سنتر، یک مکان برای جمع آوری و هماهنگی تک تک ارتباطات، شامل نامه ها، فکس ها، سخت افزارهای زنده ی کمکی، رسانه ی اجتماعی، پیام های فوری و ایمیل، است. یک مرکز تماس، یک فضای کاری باز برای آژانس های مرکز تماس، با شرایط کاری شامل یک کامپیوتر برای هر آژانس، یک دستگاه تلفن یا هدست که به سویچ تماسی وصل است و یک یا دو ایستگاه سوپروایزر است. می توان آن را به طور مستقل اجرا کرد و یا شبکه با مراکز اضافی در ارتباط باشد، گاهی به یک کامپیوتر شبکه ی همکار وصل می شود، شامل رایانه های بزرگ، رایانه های کوچک و لن ها. به طور فزاینده ای، راه عبوری صدا و داده به وسیله ی مجموعه ای از تکنولوژی های جدید به نام سیستم عامل کامپیوتر و تلفن به هم مرتبطند. مرکز تماس (call center)، یک نقطه ی مرکزی از تمام تماس های مدیریت شده مشتریان است. از طریق کال سنتر، اطلاعات ارزشمندی در مورد شرکت به افراد مناسب می رسد، اطلاعات تماس ردیابی می شود و داده ها جمع آوری می شود. به طور عمده این یکی از بخش های ارتباطی شرکت است. استفاده عمده شرکت های بزرگ از مرکز تماس به عنوان بدنه اصلی هماهنگ کننده ارتباط مشتریان است. این مراکز می توانند در یک خانه یا با برون سپاری ارتباط مشتری به یک آژانس شخص ثالث(مراکز تماس شخص ثالث) باشند. اصل مراکز تماس به سال ۱۹۶۰ همراه با Birmingham Press and Mail انگلیسی که مبادلات تجاری شخصی خودکار را برای داشتن ردیفی از آژانس هایی برای هماهنگ کردن ارتباط مشتریان راه اندازی کرد(PABX). در سال ۱۹۷۳، مراکز تماس، توجه بین المللی مسیر طولانی را بعد از راک ول دریافت کردند. امکانات کال سنتر شرکت چکاوک 1- مسیریابی و توزیع پیشرفته تماس‌های دریافتی 2- آگاه بودن وضعیت سیستم از طریق بررسی مداوم (مانیتورینگ) 3- مدیریت اپراتورها 4- استفاده ابزار تحلیلی و گزارش‌گیری پیشرفته 5- امکان شنود و ضبط مکالمات 6-کمپین‌ها 7- ارزیابی و افزایش بهره‌وری اپراتورها 8- برقراری ارتباط با سیستم‌ (CRM)
  5. سافت سوئیچ کلاس 4 و 5 چکاوک با معماری منحصر به فرد جهت ارائه سرویس در ظرفیت های مختلف از چند صد شماره تا چند میلیون شماره تولید شده است. این معماری خاص Load balancing و Redundancy را که بصورت مستتر در خود جای داده از پایداری صد درصدی برخوردار بوده و این امکان را به شما می‌دهد تا تعداد سافت سوئیچ ها (S/I-CSCF) را در مسیر سرویس دهی بسته به نیاز، افزایش دهید؛ تمامی سافت سوئیچ ها بصورت Active-Active پاسخگو درخواست ها و تماس ها خواهند بود. چکاوک اولین سافت سوئیچ ایرانی مجهز به سیستم آنلاین شارژینگ می‌باشد. برخی قابلیت های سافت سوئیچ چکاوک عبارتند از: توسعه یافته براساس استاندارد 3GPP IMS پشتیبانی از پروتکل های SIP , SIP-I , SIP TLS , DIAMETER راهیابی 221 هزار تماس همزمان در هر نود پشتیبانی از پروتکل های SIP TLS , H.248 (MEGACO) ,323 , SIP پشتیبانی از RTP و SRTP/ZRTP برای انتقال مديا پشتیبانی از کدهای G.729 , G.723 , GSM , Speex , G.711 قابلیت Transcoding Conference Call Video Conference Soft Switch مجموع تكنولوژی‌هایی است كه عملیات يک سوئیچ را برای برقراری يک ارتباط (End-to-End) انجام می‌دهد. از این رو، يک سافت سوئیچ می‌تواند با يک سوئيچ مداری تعامل داشته باشد. سافت سوئیچ از مهم‌ترين تكنولوژی‌هایی است كه سبب انتقال تكنولوژی مداری به پكتی می‌گردد. این سیستم از نرم افزار برای برقراری ارتباطات بين تجهيزات استفاده كرده، ترافيک Voice و ديتا را عبور داده و سبب راهیابی مكالمات از ميان انواع شبكه ها می‌گردد. مزایا و کاربرد سافت سوئیچ چیست: سافت سوئیچ شرکت ارتباطات هوشمند چکاوک مزایا و کاربرد های فراوانی دارد که همین موضوع باعث شده که Soft Switch در جهان طرفداران فراوانی را داشته باشد، در ادامه تعدادی از مزایا و کاربرد های آن را به شما خواهیم گفت: ايجاد درآمدهای جديد برای ارائه كنندگان سرويس و اپراتورها طراحی براساس استانداردهای باز ارائه اينترفیس هايی برای تدارک (Provisioning)، مديريت شبكه و سيستم‌های صورتحساب‌‌گیری امكان انتقال كنترل مكالمه به عناصر شبكه ديگر قابليت انعطاف پذیری (اين مزیت سبب توسعه تجهيزات تلفنی با قابليت برنامه ريزی می‌گردد) گسترش انواع مختلف تجارت الكترونيكی (E-Business) كه از طريق تجهيزات جديدتر قابل دسترسی و بهره برداری هستند. يكپارچگی آسان شبكه های غير مشابه و عناصر شبكه كاهش هزينه های توسعه، بكارگيری (Deployment) و مالكيت پيام دهی يكنواخت (Unified Messaging) با استفاده از سافت سوئيچ طرح ارتباطی سيستم، سيستم شماره گيری (Numbering) و همچنین مكانيزم صورتحساب گيری ارتباطات تلفنی از طريق شبكه های ديگر نيز قابل دسترس خواهد بود. شبكه تلفن سنتی با استفاده از سوئيچ مداری Class5 و Class4 همراه با تكنولوژی TDM، انتقال اطلاعات صوت را انجام می‌دهد. اين شبكه همچنين از سيگنالينگ SS7 به منظور برقراری مكالمه (Setup Call) و قطع مكالمه (Teardown) استفاده نموده و از طريق عناصر اصلی سافت سوئيچ با شبكه IP ادغام می‌گردد. اين عناصر شامل Media Gateway ها كه اطلاعات صوت و Signaling Gatewayها كه اطلاعات سيگنالينگ را بين شبكه های غير مشابه انتقال می‌دهند هستند. بعنوان نمونه شبكه IP خصوصی برای عبور ترافيک صوت استفاده شده است. بيشتر سافت سوئيچ ها، از سوئيچ‌های Class4 مراكز راه دور (Toll Centers) و سوئيچ‌های Central Office) Class5) و سرويس‌های ارزش افزوده را پشتيبانی می‌كنند.
×
×
  • جدید...